پائولو کوئلیو: امیدوارم سادگی و روح کارم حفظ شود

رمان پرفروش و موفق «کیمیاگر» نوشته «پائلو کوئلیو» سرانجام پس از ۱۵سال به سینما خواهد آمد.

طی دو دهه‌ای که از انتشار کتاب «کیمیاگر» می‌گذرد، هالیوود بارها درصدد ساخت اقتباس سینمایی از این رمان پرفروش برآمد، اما هربار در ساخت این فیلم ناکام می‌ماند. «هاروی وین‌استین»، تهیه‌کننده معروف هالیوود که کمپانی فیلم‌سازی به همین نام دارد، روز گذشته در جشنواره کن اعلام کرد که رمان «کیمیاگر» پائولو کوئلیو را به سینما خواهد آورد.

«وین‌استین» در این‌باره به آسوشیتدپرس اعلام کرد: «این کتاب ساده و معنوی است و فیلم‌نامه‌، این واقعیت را منعکس خواهد کرد.»

«لاورنس فیش‌بورن» که در فیلم «ماتریکس» خوش درخشید، قرار است کارگردانی این فیلم را بر‌عهده بگیرد و به‌عنوان بازیگر هم نقش راهنمای چوپان را در داستان فیلم بازی کند.

«وین‌استین» با اعلام اینکه بودجه ۶۰‌میلیون دلاری برای ساخت فیلم درنظر گرفته شده، اعلام کرد: «یک تیم ویژه در اسپانیا و آمریکای لاتین به‌ دنبال بازیگری برای ایفای نقش «سانیتاگو» خواهد رفت.»

رمان «کیمیاگر» داستان یک چوپان اسپانیایی به‌نام «سانتیاگو» است که رویای یافتن گنج در اهرام مصر را در سر دارد؛ او که تسلیم خواسته‌اش می‌شود، در مسیر خود درس‌های زندگی می‌آموزد. «کیمیاگر» از زمان انتشار حدود ۳۰‌میلیون نسخه فروش جهانی داشته و همچنان در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های‌ روزنامه نیویورک تایمز قرار دارد.