وزیرکار و امور اجتماعی تعادل در بازار کار را منوط به در نظر گرفتن سیاست‌های مناسب در بازار سرمایه، واردات و صادرات اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد جهرمی در دومین همایش روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی گفت: روابط‌عمومی‌هنر و تخصصی است که باید با شناخت ظرفیت‌های موجود در جامعه با استفاده از توانمندی‌های رسانه‌ها همراه باشد. جهرمی افزود: وزارت کار و امور اجتماعی در حوزه روابط‌عمومی‌به دنبال امید دادن به جامعه ایجابی است.

وی تصریح کرد: به دلیل فرابخشی بودن اشتغال در کشور روابط عمومی‌نیز در وزارتخانه فرابخشی عمل می‌کند.

وی ادامه داد: اگر به دنبال پایداری بنگاه‌ها و ایجاد اشتغال نباشیم در سال ۴ درصد به نرخ بیکاری اضافه می‌شود و این درصد به ایجاد اشتغال برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال هم اضافه می‌شود. وزیر کار ثابت ماندن نرخ بیکاری را به معنی ایجاد اشتغال قلمداد کرد و افزود: ظرفیت ما باید در نقدپذیری بالا برود.

جهرمی با اشاره به سیاست‌های فعال بازار کار گفت: سیاست‌های فعال و حمایتی، سیاست‌های تنظیمی‌، سیاست‌های کلان اقتصادی به همراه آموزش کسب و کار، توسعه فرهنگ کارآفرینی و الگوسازی مورد توجه ما است.

وی اظهار کرد: در سیاست‌های حمایتی به دنبال بیمه بیکاری و تحت پوشش قرار دادن قرارداد‌های موقت تحت پوشش بیمه، تنظیم و اصلاح قانون بیمه بیکاری و تامین اجتماعی برای حمایت از نیروی کار اعم از شاغلان و بیکاران و در بخش سیاست‌های تنظیمی‌ نیز به دنبال بازنشستگی پیش از موعد هستیم.

وزیر کار و امور اجتماعی مهم‌ترین بخش سیاست‌ها را سیاست‌های کلان اعلام و افزود: باید علاوه بر حفظ واحدهای موجود، فرصت‌های شغلی ایجاد شود که در این راستا وزارت کار و امور اجتماعی ۱۲ مورد مانند سرمایه در گردش، دانش و مهارت، مدیریت، قانون کار و قانون تامین اجتماعی را مورد برنامه ریزی قرار داده است.

جهرمی‌ از تثبیت یک‌میلیون فرصت شغلی در سال گذشته خبر داد و گفت: بازار کار بدون ارتباط با بازار سرمایه، واردات و صادرات تعادل‌پذیر نیست.

وزیر کار و امور اجتماعی همچنین در حاشیه این همایش از ثابت ماندن نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رقم ۶/۱۵ درصد در سال گذشته نسبت به سال ۸۵ خبر داد.

جهرمی گفت: بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال گذشته نسبت به سال ۸۵ در رقم ۶/۱۵‌درصد ثابت ماند و تغییری نکرده است.

وزیر کار و امور اجتماعی اظهار کرد: با توجه به وجود ۴۰۰‌هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در سال، اگر نرخ بیکاری آنها ثابت بماند نشان از تلاش‌های خوب در این زمینه دارد.

جهرمی‌تاکید کرد: باید فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مهارت‌های معطوف به بازار کار را به‌دست آورند.