عبدا... رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات با اشاره به سخنان غلامحسین الهام سخنگوی دولت اصولگرا مبنی‌بر مخالفت دولت نهم با سانسور و پایبندی آن به اصل آزادی رسانه‌ای گفت: میزان پایبندی هر دولت به آزادی بیان به این اصل بستگی دارد که تا چه حد آن دولت برای رقبای خود مجال و فرصت فعالیت فراهم آورد. قائم‌مقام دبیرکل حزب مشارکت در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی آفتاب گفت که دو حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به عنوان دو حزب قانونی رقیب آقای احمدی‌نژاد از داشتن رسانه محروم هستند.

رمضان‌زاده اظهار کرد: ما در خبرنامه‌های داخلی حزب خود نیز اگر مطلبی را منتشر کنیم، بلافاصله عکس‌العمل‌های بازدارنده می‌بینیم.

وی افزود: بسیاری از نشریات محلی منتقد دولت نهم در طول دوسال و نیم گذشته از عمر این دولت، توقیف شده‌اند.

وی درباره بخشی از سخنان سخنگوی دولت مبنی‌بر «پرهیز دولت نهم از سیطره و انحصار رسانه‌های در اختیار خود»، گفت: دولت مشخص کند که چه میزان برای روزنامه‌هایی مثل ایران، همشهری و جام‌جم هزینه می‌کند و اعلام کند که چقدر به این روزنامه‌ها یارانه اختصاص داده است.

سخنگوی دولت اصلاحات همچنین با اشاره به نوع جوابیه‌هایی که شورای اطلاع‌رسانی دولت نهم برای رسانه‌ها و مطبوعات ارسال می‌کند، گفت: اگر چه این حق دولت است که به اخبار و گزارش‌های رسانه‌ها پاسخ دهد و اصل این اقدام با قانون مطبوعات منافاتی ندارد، اما ادبیات دستوری این جوابیه‌ها، در شان دولتی که مدعی نام جمهوریت است، نیست. وی تصریح کرد: عبارات و واژگان نامناسبی که دولت به اخبار، گزارش‌ها و تحلیل‌های مطبوعات نسبت می‌دهد، به خوبی دیدگاه‌ دولت را در زمینه آزادی رسانه‌ای و اصل انتقادپذیری نشان می‌دهد و بیانگر میزان واقعی بودن سخنان اخیر سخنگوی دولت نهم است.

رمضان‌زاده در پایان گفت: ادبیات دولت نهم در مواجهه با اخبار رسانه‌ها، اصلا جای تعجب ندارد؛‌ چرا که نوع ادبیات دولت نهم به این شکل است و این دولت در همه زمینه‌ها این‌گونه سخن می‌گوید.