سناتور کندی در بیمارستان بستری شد

گروه بین‌الملل- ادوارد کندی، سناتور دموکرات آمریکا و برادر جان اف کندی، رییس‌جمهوری فقید ایالات متحده دیروز به دلیل سکته قلبی به بیمارستان منتقل شد. سناتورکندی که به دلیل حضور ۵۰ساله در عرصه سیاست آمریکا و محبوبیت برادر ترور شده‌اش به یکی از نمادهای حزب دموکرات در ایالات متحده تبدیل شده است، پس از سکته قلبی در بیمارستانی در بوستون بستری شد. دکتر لری نونان، پزشک معالج ادوارد کندی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که معاینات اولیه نشان می‌دهند که سناتور کندی دچار سکته مغزی نشده است و در شرایط ویژه و بحرانی به سر نمی‌برد. نونان افزود: کندی در روزهای آینده مورد آزمایش‌های بیشتری قرار می‌گیرد تا علت سکته قلبی‌اش مشخص شود. وی درخصوص اینکه آیا سناتور کندی نیاز به جراحی قلب خواهد داشت یا خیر، اظهارنظر نکرده و آن را به مشخص شدن نتایج آزمایش‌ها موکول کرد.

سناتور کندی در ماه اکتبر پارسال به دلیل خطر وقوع سکته مغزی مورد عمل جراحی قرار گرفته بود. روزنامه بوستون گلاب گزارش داد که سناتور کندی دوبار سکته کرده است؛ یک بار در خانه و یک بار نیز در راه انتقال به بیمارستان. زمانی که کندی به بیمارستان رسید، هوشیاری خود را از دست داده بود. اما پزشکان اعلام کردند که وی به کما نرفته و حال عمومی او تثبیت شده است. سناتور هری رید رییس فراکسیون دموکرات کنگره که با همسر ادوارد کندی گفت‌و‌گو کرده نیز به آسوشیتدپرس گفت: شرایط سناتور کندی زندگی او را تهدید نمی‌کند اما مشکل جدی است.

سناتور ادوارد کندی آخرین فرد از برادران کندی است که در قید حیات به سر می‌برد. دیگر برادر او یعنی رابرت نیز در مبارزات انتخاباتی سال ۱۹۶۸ به ضرب گلوله به قتل رسید. سناتور کندی یکی از مخالفان سرسخت سیاست‌های جورج بوش در عرصه‌های مختلف به خصوص جنگ علیه تروریسم بود. ادوارد کندی امسال با حضور در جمع حامیان باراک اوباما یک بار دیگر خبرساز شد. وی با شرکت در چند گردهمایی انتخاباتی باراک اوباما از او به عنوان چهره‌ای که می‌تواند شرایط آمریکا را تغییر دهد، یاد کرد. او همچنین گفت که باراک اوباما او را به یاد تلاش‌های برادرش برای احقاق حقوق سیاه پوستان در ایالات متحده می‌اندازد. حمایت خانواده کندی از اوباما نقش بزرگی در جلب حمایت مردمی به نفع او داشت.