به گفته یک عضو هیات‌رییسه مجلس، اگر وزیر بازرگانی به استفاده از مهلت قانونی استیضاح که ۱۰ روز و تا شنبه آینده است، اصرار داشته باشد جلسه استیضاح وی یکشنبه هفته آینده موکول خواهد شد، در غیر این صورت جلسه استیضاح چهارشنبه است. موسی قربانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، اظهار کرد: مسعود میرکاظمی از زمان اعلام وصول طرح استیضاح به مدت ۱۰ روز وقت دارد تا برای دفاع از عملکرد خود به مجلس آمده و به سوالات نمایندگان با توجه به هشت محور طرح استیضاح پاسخ دهد.

وی افزود: اگر وزیر بازرگانی به استفاده کامل از مهلت قانونی خود اصرار داشته باشد، جلسه استیضاح باید روز یکشنبه برگزار شود، زیرا شنبه چهارم خرداد آخرین روز از مدت زمانی است که وزیر فرصت دارد و مجلس در این روز جلسه علنی نخواهد داشت.

عضو هیات‌رییسه مجلس تصریح کرد: در صورت اصرار نداشتن میرکاظمی برای گذشت ۱۰ روز از اعلام وصول طرح استیضاح، این طرح در جلسه علنی روز چهارشنبه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

طرح استیضاح مسعود میرکاظمی وزیر بازرگانی، چهارشنبه هفته گذشته برای دومین بار در هشت محور اعلام وصول شد. این در حالی است که قرار بود استیضاح میرکاظمی در همان روز در مجلس انجام شود، اما به دلیل انصراف شش تن از نمایندگان، طرح مزبور از رسمیت افتاد و استیضاح منتفی شد. البته استیضاح‌کنندگان در آن روز با جمع آوری امضاهای جدید بار دیگر این طرح استیضاح را تقدیم هیات‌رییسه کردند و طرح مجددا اعلام وصول شد.

طرح استیضاح میرکاظمی برای اولین بار ۱۷ اردیبهشت ماه در مجلس اعلام وصول شده بود.