موعود تنها محور ایجاد وحدت و امنیت

احمدی‌نژاد گفت: هیچ محوری برای ایجاد آرامش و امنیت خاطر و نیز وحدت بین ملت‌ها، جز موعود و انسان کامل وجود ندارد و خداوند چنین مقرر کرده است.

رییس‌جمهور صبح پنج‌شنبه در دیدار علما، روحانیون و طلاب استان گلستان حاکمیت صالحان و انسان کامل را محور وحدت دانست و گفت: حاکمیت انسان کامل نه تنها محور وحدت بین مسلمین بلکه محور وحدت بین پیروان همه انبیاء الهی است. وی سپس با اشاره به اینکه انسان تجلی اسماء الهی است، اظهار کرد: اگر انسان خلق نمی‌شد در جهان ظرفی برای معرفی خدا وجود نداشت.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه استعدادهای انسان نامحدود است، گفت: با همه پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های گوناگون اتفاق افتاده است، هنوز ذره‌ای از استعدادهای انسان شکوفا شده است.

احمدی‌نژاد عوامل شکوفایی استعدادهای انسان را مورد اشاره قرار داد و گفت: عامل اول در این شکوفایی در ارتباط بین خود انسان‌ها اتفاق می‌افتد.

رییس‌جمهور شرایط اجتماعی و حاکمیت را نیز عامل دوم شکوفایی استعدادهای انسان برشمرد و خاطرنشان کرد: این شرایط دو روی یک سکه و مکمل هم هستند و این شرایط، بستر مناسبی برای شکوفایی انسان است.

احمدی‌نژاد هم‌چنین تاکید کرد: در جامعه‌ای که عدالت و ارزش‌های الهی جاری نباشد و روابط براساس برادری و تقوا استوار نشده باشد، استعدادهای انسان به گونه دیگر شکوفا می‌شود.

وی اضافه کرد: در حکومت جباران، روابط براساس کینه و بدبینی استوار است و اینگونه روابط، ریشه همه استعدادهای الهی را در وجود انسان می‌خشکاند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه همه پیامبران الهی وعده داده‌اند، روزی در زمین حاکمیت انسان کامل برپا خواهد شد، اظهارکرد: استعداد انسان برای اینکه متجلی شود باید تحت حاکمیت انسان کامل قرار گیرد و این همان مساله‌ای است که انبیاء وعده آن را داده‌اند.

رییس‌جمهور عظمت و ماندگاری جمهوری اسلامی و بیداری و امیدی که در دنیا ایجاد کرده‌است را به‌خاطر اتصال این نظام به انسان کامل دانست و تصریح کرد: اگر اتصال جمهوری اسلامی ایران به انسان کامل وجود نداشت، ممکن نبود ملت ایران در برابر قدرت‌های فاسد و خشن ایستادگی کند و حتی بتواند آنها را منکوب نماید.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: تلاش برای تحقق حاکمیت انسان کامل، بهترین کاری است که انسان می‌تواند انجام دهد.

رییس‌جمهور قرار گرفتن سرنوشت جهان در اختیار ذریه پیامبر گرامی اسلام را موجب شرف و عزت مسلمانان دانست و گفت: اعتقاد به چنین باوری در بین مسلمانان، القای دشمنان مبنی‌بر اختلاف بین شیعه و سنی را خنثی کرده است.

وی تاکید کرد: هیچ محوری برای ایجاد آرامش و امنیت خاطر و نیز وحدت بین ملت‌ها، جز موعود و انسان کامل وجود ندارد و خداوند چنین مقرر کرده است. احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود بحران شدید مواد غذایی در دنیا را به خاطر مدیریت فاسد بر جهان دانست و گفت: قدرت‌های زورگو نیازهای اولیه کشورهای فقیر را احتکار کرده‌اند واجازه نمی‌دهند این کشورها از آن استفاده کنند، در چنین شرایطی آیا نباید در دنیا حاکمی باشد که از اشتباهات آنان جلوگیری کند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: باید تلاش کنیم در کنار یکدیگر مشکلات را به حداقل برسانیم و امیدوارم بحران‌هایی که در دنیا ایجاد شده ملت ایران با همدلی و ایمان، به سلامت از آن عبور کنند.

فراخوان عمومی برای بهینه‌سازی مصرف آب در کشور

رییس‌جمهور همچنین در پایان جلسه استانی دولت در گرگان خواستار مشارکت همه مردم برای بهینه‌سازی مصرف آب در کشور شد.

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد گفت: همه می‌دانند که در کشور در مصرف آب اسراف می‌شود و همه باید دست به دست هم دهیم تا استفاده از آب بهینه شود. وی اعلام کرد: دولت آمادگی دارد برای تغییر شیوه‌های مصرف اب در حوزه‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

وی یادآور شد: خشکسالی به‌رغم محدودیت‌ها و سختی‌هایی که دارد، ما امیدواریم به لطف خداوند متعال فرصتی از این سختی‌ها ایجاد شود که مصرف آب در کشور بهینه شود.

گفتنی است، احمدی‌نژاد همچنین در پایان سفر خود به گلستان با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، در جلسه‌ استانی هیات دولت در این استان، هیات دولت مصوبات خوبی را برای پیشرفت این استان داشته است از تصویب بیش از ۱۱۰ مصوبه خبر داد.