هیات وزیران در راستای انجام اصلاحات و تحول ساختاری در اقتصاد کشور و تحول در نظام‌های مالیاتی، گمرکی، بانکی، توزیع کالا، توزیع یارانه‌ها و ارزش‌گذاری پول ملی که زمینه ساز شکوفایی و بهره‌وری مناسب است، اعضای کارگروه تحولات اقتصادی را تعیین کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری بنا به پیشنهاد رییس جمهور و به استناد اصول یکصد و بیست و هفتم و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، کارگروهی متشکل از پرویز داودی معاون اول رییس جمهور، ‌امیر منصور برقعی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور، ابراهیم عزیزی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهوری، علی سعید‌لو، معاون اجرایی رییس‌جمهور، حسین صمصامی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی ، سید محمد جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی، مصطفی پور محمدی وزیر کشور، غلامحسین نوذری وزیر نفت، محمد عباسی وزیر تعاون، عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تامین اجتماعی، سید مسعود میر کاظمی وزیر بازرگانی، علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن، محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی، ‌طهماسب مظاهری رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سه نفر صاحب‌نظر در امور اقتصادی به انتخاب رییس‌جمهوری، برای بررسی و تصمیم‌گیری در طرح‌های تحول اقتصادی تعیین کرد.

بر اساس مصوبه دولت، تصمیم‌گیری در خصوص امور اجرایی موضوع یاد شده به کلیه اعضای کار گروه به عنوان نمایندگان ویژه رییس‌جمهور و تصویب و اصلاح آیین‌نامه‌‌ها و مقررات مربوط به موضوع مذکور به وزیران عضو کارگروه تفویض شده است.

تصمیمات و مصوبات اکثریت اعضا یا وزیران کارگروه، حسب مورد در حکم تصمیمات رییس جمهور و هیات وزیران قابل صدور است.

گفتنی است سید شمس ‌الدین حسینی نیز با حکم رییس جمهور به سمت دبیر کارگروه تحولات اقتصادی منصوب شده است.

در حکم رییس جمهور خطاب به وی آمده است: ضرورت انجام تحولات ساختاری در اقتصاد کشور بر تمام دلسوزان و آگاهان روشن و از لوازم رشد موزون و پایدار و رفع مشکلات عدیده و خواسته ملت بزرگ ایران و رهبری گرانقدر است.

تحول در نظامات مالیاتی، گمرکی، بانکی، توزیع کالا، توزیع یارانه‌ها و ارزشگذاری پول ملی، لازمه اصلاحات اساسی در بخش اقتصاد و زمینه‌ساز شکوفایی و بهره‌وری مناسب است. اینک که به لطف الهی تهیه برنامه جامع تحولات اقتصادی مراحل خود را طی می‌کند و باید مقدمات برپایی کارگروه عملیاتی فراهم شود و با توجه به توانمندی و تجربه، جنابعالی را به عنوان دبیر کارگروه تحولات اقتصادی منصوب می‌‌نمایم.