امیدوارم شرایط ساخت «تنگسیر» تا پاییز فراهم شود

بهروز افخمی این روزها مشغول تصویربرداری دومین سریال تلویزیونی‌اش «۱۲۵» است که تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

این کارگردان سینمای ایران درباره آخرین مراحل آماده‌سازی «فرزند صبح» به ایسنا گفت: تدوین فیلم پیش از دوبله و صداگذاری تمام شده است. طبیعتا در دوبله،‌ صداگذاری و موسیقی ممکن است تغییراتی انجام شود که برروی تدوین کار تأثیر بگذارد و پس از این مراحل دوباره تدوین نهایی شود.

او با اشاره به مراحل فنی «فرزند صبح» خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که مرحله دالبی کار باید در خارج از کشور ظرف یک‌ ماه آینده آغاز شود و پیش‌بینی از مدت‌زمان مراحل فنی ندارم، نمی‌توانم دقیقا اعلام بکنم که فیلم چه زمانی آماده نمایش می‌شود. افخمی خبر داد که کیوان هنرمند موسیقی فیلم «فرزند صبح» را می‌سازد و درباره همکاری «انیو موریکونه» که بیش از این مطرح بود، تاکید کرد: گردانندگان صدای آمریکا «موریکونه» را وحشت‌زده کردند و حتا خود او از ما عذرخواهی کرد.

اگر بخواهند به روند تکذیب‌ها و دروغ‌گویی‌هایشان ادامه بدهند، نوار مکالمات تلفنی با موریکونه را داریم و ایمیل‌هایی که در این زمینه رد و بدل کردیم، پیش ما محفوظ است. او با بیان این‌که نگارش فیلمنامه «تنگسیر» را آغاز کرده است، به ایسنا گفت: امیدوارم شرایط ساخت این فیلم تا پاییز فراهم شود. افخمی در پاسخ به چگونگی ساخت داستان «تنگسیر» خاطرنشان کرد: این فیلم بازسازی فیلم «تنگسیر» امیر نادری نیست، با توجه به واقعه تنگسیر که در بوشهر اتفاق افتاده است و دو نویسنده رسول پرویزی و صادق چوبک درباره آن نوشته‌اند، این فیلم‌نامه به واقعیت ماجرا توجه خواهد داشت و اقتباسی از کتاب «تنگسیر» صادق چوبک محسوب نمی‌شود.