احمد السموسی، سفیر دولت عربستان سعودی در ایران، دیروز در دیدار با آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری، دعوت رسمی همراه با پیام ملک عبدا... خادم‌الحرمین را برای حضور وی در کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگوی اسلامی تقدیم کرد. به گزارش ایسنا سفیر عربستان تاکید و توجه ویژه ملک عبدا...، پادشاه عربستان سعودی را برای حضور آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در این کنفرانس بین‌المللی خاطرنشان کرد و گفت: ملک عبدا... به دلیل جایگاه والایی که در دنیای اسلام برای حضرت‌عالی قائل هستند و معتقدند باید از اندیشه و دانش شما بهره‌ کافی برد، شخصا به من ماموریت دادند تا از جناب‌عالی برای حضور در این اجلاس دعوت به عمل آورم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با قدردانی از این دعوت به‌ویژه تشکر از ملک عبدا...، اهمیت انجام کنفرانس گفت‌وگوی اسلامی در مکه را به‌ویژه در شرایط کنونی جهان اسلام یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود انجام این کنفرانس با حضور شخصیت‌های علمی و دینی جهان منشا ثمرات و نتایج مطلوبی برای ایجاد وفاق و همدلی در جهان اسلام و رفع تنش و تفرقه کشورها و به‌ویژه کشورهای اسلامی باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تفرقه در دنیای اسلام را در جهت منافع دشمنان ارزیابی کرد. آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی افزود: اختلافات در دنیای اسلام چه در سطح سیاسیون و چه در سطح علمای مذهبی مایه رنج است و وضعیت نامطلوبی را ایجاد کرده است.