به گفته محسنی اژه‌ای شبکه تروریستی مرتبط با آمریکا قصد داشت با انفجار کنسولگری روسیه در رشت، موجب اختلاف‌ ایران با همسایگانش شود.وزیر اطلاعات همچنین خبر داد که کسانی که انفجار حسینیه شیراز را بر عهده داشتند، از آمریکا

هدایت می‌شدند. وزیر اطلاعات خبر داد

طرح انفجار کنسولگری روسیه خنثی شد

محسنی اژه‌ای گفت: شبکه تروریستی مرتبط با آمریکا قصد داشت با انفجار کنسولگری روسیه در رشت، موجب اختلاف‌ ایران با همسایگانش شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات که پیش از ظهر دیروز در همایش دادستان‌های سراسر کشور سخن می‌گفت، اظهار کرد: پشت همه جریانات تروریستی کشور ما آمریکا قرار دارد و این کشور پشت سر عاملان حادثه تاسوکی قرار داشت و امروز نیز دستش به خون عزیزان ما آلوده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه کسانی که انفجار حسینیه شیراز را بر عهده داشتند، از آمریکا هدایت می‌شدند و همه آموزش‌های بمب‌گذاری، اقدامات اطلاعاتی و زمینه فرار را برایشان تدارک می‌دیدند، افزود: حمایت مالی و تجهیزات خرابکاری را هم کسانی که ساکن آمریکا هستند، در اختیار آنها می‌گذاشتند.

وی اضافه کرد: دستور حادثه شیراز هم از سوی آنها صادر شده بود و هدفشان مراکز علمی، حوزوی، حسینیه‌ها و مساجد بود. هدف آنها این بود که اختلافات مذهبی را با این ترورها و بمب‌گذاری‌ها هدایت کنند.

در واقع ربودن امام جمعه‌ها، حمله به مساجد اهل سنت و دیگر اقدامات از سوی شبکه‌های مختلفی که از آمریکا هدایت می‌شد، صورت می‌گرفت.

اژه‌ای همچنین اعلام کرد: هدف بعدی آنها در شهر رشت و سرکنسول‌‌گری روسیه بود تا با انفجار آن، رابطه بین ایران و همسایگان را به هم بزنند.

وزیر اطلاعات سپس گفت: در رابطه با حادثه شیراز تاکنون ۱۵ نفر بازداشت شد‌ه‌اند و عوامل حادثه با شبکه رسانه‌ای یورو تی‌وی مرتبط بوده‌اند و عقبه رسانه‌ای این شبکه اطلاعاتی از سال ۸۳ در انگلستان آغاز به کار کرده بودند.

اژه‌ای هرگونه ارتباط عوامل حادثه شیراز را با گروهک منافقین رد کرد و یادآور شد: درباره چگونگی عمل و فعالیت این شبکه به زودی اطلاع رسانی جامعی صورت خواهد گرفت.

وزیر اطلاعات در پایان با تاکید بر اینکه قضات باید خلا‌های قانون را مد نظر داشته باشند، گفت: در بسیاری از ساختارها نیازمند بازنگری هستیم.