حاتمی‌کیا: «به رنگ ارغوان» نیازمند پرستاری دلسوز است

ابراهیم حاتمی‌کیا و حمیدفرخ‌نژاد پشت صحنه «به رنگ ارغوان»

ابراهیم حاتمی کیا در گفت‌و‌گو با برنامه تلویزیونی ۴۵ دقیقه شبکه خبر گفت: فیلم «به رنگ ارغوان» به یکی از فرزندان من می‌ماند که پشت شیشه‌‌های بخش نوزادان بیمارستان مانده و به پرستاری دلسوز نیاز دارد که او را در آغوش بگیرد. وی گفت: مشکل «به رنگ ارغوان» حل شدنی است؛ اما در نوعی تبعید خود خواسته به سر می‌برد. به‌نظرم اکنون چند سالی از تولید فیلم گذشته و مشکلی برای نمایش آن وجود ندارد و من امیدوارم که این فیلم هم اکران شود تا دیگر هیچ فیلم توقیفی یا نمایش داده نشده در کارنامه من وجود نداشته باشد.

او که به پرسش‌های متنوعی پاسخ می‌داد، در بخش دیگری از این برنامه با ذکر این نکته که با فیلم جدید خود «دعوت» رویکردی جدید در فیلم‌سازی داشته است، اظهار داشت: در کارهای سینمایی، توجه به خانواده و به ویژه حضور زن در کانون آن، بسیار با اهمیت است. نقش زن در دوران دفاع مقدس، بسیار چشمگیر بود. بنابراین در فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس، حضور معنوی زن را باید بیشتر نشان داد.

وی در این گفت‌و‌گو درباره مجموعه «حلقه سبز» گفت: من با «حلقه سبز» به دنبال تجربه کردن بودم و این ریسک را پذیرفتم که وارد قاعده بازی نشوم و کارم کلیشه‌ای و تکراری نشود.

وی ادامه داد: ما بزرگ شده و پدر شده‌ایم و نسل بعدی برای‌مان مهم است. با این نگاه، اصرار دارم حرفی بزنم که حرف زمانه‌ام باشد.

وی درباره اینکه تا به حال با کدام یک از بازیگرانی که با آنها کار کرده ارتباط بیشتری برقرار کرده است نیز اظهار داشت: از بین بازیگران با پرویز پرستویی بیشتر ارتباط برقرار کرده‌ام که در تجربه آخرم «دعوت» لزومی ندیدم که باشد و بعد از آن هم حمید فرخ‌نژاد.