رییس فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه مجلس هشتم، مجلس اقلیت‌هاست، گفت: حدود یک چهارم نمایندگان مجلس هشتم از اصلاح‌طلبان هستند.

محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس هفتم در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اصول‌گرایان در مجلس هشتم به سه طیف منشعب شده‌اند، گفت: عده‌ای از نمایندگان مستقل هستند و با توجه به سه طیف بودن اصول‌گرایان، مجلس هشتم مجلس اقلیت‌ها است. وی در پاسخ به این سوال که بر اساس آمار مسوولان وزارت کشور حدود ۱۷درصد از نمایندگان مجلس هشتم اصلاح‌طلب هستند، گفت: این گفته آنهاست اما بر اساس آمار ما حدود یک چهارم نمایندگان مجلس هشتم اصلاح‌طلب هستند. نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: باید جزایر پراکنده طیف‌های نمایندگان مجلس را به یک مجمع الجزایر تبدیل کرد تا توانمندی لازم را داشته باشد.

تابش از آمادگی اصلاح‌طلبان در مجلس هشتم برای ائتلاف، رایزنی و مذاکره با دیگر گروه‌ها خبر داد و اظهار کرد: اگر نقش و حیثیت مجلس و در راس امور بودن آن احیا شود و مجلس نظارت خود را بر اساس قانون اعمال کند، آن وقت مجلس کارآمدتر خواهد بود.

رییس فراکسیون اقلیت مجلس درباره اولویت‌های کاری اصلاح‌طلبان در مجلس هشتم گفت: معتقدم اگر مجلس بر قانونگرایی و نظارت بر آن پافشاری کند خیلی از مسائل امروز جامعه اتفاق نخواهد افتاد، به عنوان مثال اگر نظارت دقیقی بر برداشت بی‌رویه از صندوق ذخیره ارزی انجام می‌شد، امروز شاید کمتر شاهد تورم در جامعه بودیم.

تابش با بیان اینکه اصلاح‌طلبان منتخب در مجلس هشتم افراد شاخصی برای ریاست مجلس و سایر سطوح مدیریتی مجلس دارند، تصریح کرد: قصد ما رایزنی با سایر گروه‌های فعال در مجلس است.