اصولگرایان راه یافته به مجلس هشتم، امروز و فردا در دو نشست گرد هم می‌آیند تا درباره موضوعات مبتلا به مجلس آینده و از جمله انتخاب هیات‌رییسه این مجلس رایزنی کنند.

نشست امروز که خود به دو بخش عمومی و ویژه تقسیم می‌شود، به دعوت جبهه متحد اصولگرایان برگزار خواهد شد و نشست فردا نیز به دعوت هیات‌رییسه مجلس هفتم خواهد بود. هرچند روابط عمومی مجلس در واکنش به انتشار اخبار جلسه روز جمعه اعلام کرده است که «تاکنون تصمیمی برای گردهمایی منتخبان دور دوم مجلس گرفته نشده است.» اما با این وجود فاطمه رهبر، نماینده مردم تهران در مجلس هفتم گفت: با دعوت غلامعلی حداد عادل، رییس مجلس منتخبان دور دوم مجلس هشتم روز جمعه گردهم می‌آیند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: آقای حداد عادل همچون نشست اولیه که با منتخبان دور اول مجلس هشتم داشت، برای آشنایی منتخبان دور دوم با وظایف نمایندگی و مجلس و همچنین آشنایی آنها با مرکز پژوهش‌های مجلس از آنها دعوت کرد تا روز جمعه ۲۰ اردیبهشت گرد هم آیند.

وی افزود: این گردهمایی همچون گردهمایی دور اول در ساختمان بهارستان مجلس برگزار خواهد شد.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه شهاب‌الدین صدر، دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان از منتخبان اصولگرا در سراسر کشور دعوت کرد تا پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت گردهم آیند، گفت: در این نشست گزارشی از چگونگی عملکرد جبهه متحد اصولگرایان در دوران انتخابات مطرح خواهد شد و مسوولان جبهه متحد ادامه کار را به منتخبان اصولگرا در مجلس هشتم واگذار خواهند کرد.

همچنین احمد ناطق‌نوری، نماینده نور در مجلس هفتم تصریح کرد: منتظریم که اصولگرایان درباره ریاست مجلس به جمع‌بندی برسند.

وی گفت: اکثریت مجلس در این باره باید به جمع بندی واحد و نهایی برسند که البته امروز جلسه مقدماتی در این خصوص را برگزار می کنیم و در این جلسه برای هیات‌رییسه مجلس هشتم تصمیم گیری خواهیم کرد.

حسین نجابت، منتخب مردم تهران در مجلس هشتم و عضو هیات‌رییسه مجلس هفتم نیز در این باره گفت: در نشست امروز منتخبان اصولگرایان در مجلس هشتم، یک گروه انتخاب می‌شود تا در خصوص رییس و هیات‌رییسه مجلس هشتم رایزنی کنند. وی با اشاره به اینکه این نشست در مجتمع امام خمینی سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار خواهد شد، گفت: در ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه جلسه‌ای با دعوت گروه ۶+۵ جبهه متحد اصولگرایان برگزار می‌شود که محور آن تقدیر و تشکر از اصولگرایان است و جلسه بعدی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

وی افزود: قرار است تا در نشست دوم امروز اصولگرایان، ‌کمیته‌ای تشکیل شود تا درباره رییس و هیات‌رییسه مجلس آینده با دیگر منتخبان و اصولگرایان رایزنی کند و پس از بررسی پیشنهادها و مدیریت کارها، پیشنهاد خود را ارائه کند. نجابت افزود: در نشست پنجشنبه، علی لاریجانی نیز حضور خواهد داشت و البته در خصوص هیات‌رییسه مجلس احتمالات مختلف وجود دارد و قرار نیست افرادی برای پست ریاست مجلس هشتم مطرح و در این خصوص بحثی صورت گیرد. جالب اینکه این عضو هیات‌رییسه مجلس هفتم در خصوص نشست روز جمعه منتخبان مجلس هشتم گفت: آقای حداد عادل از منتخبان دور دوم مجلس هشتم دعوتی به عمل نیاورده تا روز جمعه گرد هم آیند.