رضا عبداللهی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و یکی از طراحان استیضاح وزیر بازرگانی گفت: همچنان بر استیضاح وزیر بازرگانی مصمم هستیم.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس تاکید کرد: برای ما روز اول و آخر مجلس با هم هیچ فرقی نمی‌کند. عبداللهی افزود: بحث ما برای استیضاح، فقط تورم نیست. ما رایزنی‌های لازم را انجام دادیم؛ اما وقتی دیدیم عمل نمی‌کنند، ناچار شدیم استیضاح کنیم.

وی تنها یکی ازمحورهای استیضاح را گرانی عنوان و خاطرنشان کرد: مبانی استیضاح حول محورهای قانونی دور می‌زند، اما مطبوعات و رسانه‌ها بحث را به سمت گرانی‌ها برده‌اند. این در حالی است که قوانین بودجه سال ۸۵ و ۸۶ درباره تعرفه‌ها و تعزیرات ویژه آرد و نان نیز اجرا نشده است و اینها همه جزو موارد استیضاح است.

به گفته عبداللهی، باید منتظر باشیم تا صحبت‌های استیضاح‌کنندگان را بشنویم و مذاکره‌ای برای منتفی شدن بحث استیضاح نشده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: هر چه تصمیم مجلس باشد به آن عمل می‌کنیم.

عبداللهی تصریح کرد: باید مبنا و ملاک را بر مصالح کشور و عمل به قانون بگذاریم. کسانی که می‌توانند اینگونه عمل کنند باید مسوولیت را عهده‌دار شوند؛ اگر وزیر می‌توانست این طور عمل کند، استیضاح مطرح نمی‌کردیم.

همزمان یک نماینده اصولگرای مجلس در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری آفتاب با اشاره به طرح استیضاح وزیر بازرگانی در روزهای پایانی مجلس هفتم گفت: طرح استیضاح وزیر بازرگانی از سال گذشته مطرح شده بود؛ اما به علت برخی کارشکنی‌ها نمایندگان استیضاح‌کننده نتوانستند آن را تقدیم هیات‌رییسه کنند.

این نماینده مجلس که نخواست نامش فاش شود اظهار کرد: با توجه به فضای کنونی مجلس و مشکلات اقتصادی مردم اکثر نمایندگان با استیضاح وزیر بازرگانی موافق هستند و قطعا این استیضاح در مجلس رای خواهد آورد.