علی لاریجانی گفت: مجلس هشتم از تنوع در تخصص‌ها و درک متنوع از مسائل سیاسی و فرهنگی برخوردار است.

منتخب مردم قم در انتخابات مجلس هشتم در گفت‌وگو با ایسنا درباره ترکیب مجلس هشتم و تفاوت‌هایش با مجلس هفتم، با اشاره به تنوع فکری در مجلس هشتم، گفت که این تنوع فکری به تقنین در کشور با حضور افرادی که سابقه کارهای اجرایی طولانی داشته‌اند، کمک می‌کند. وی افزود: افرادی که سابقه کار اجرایی داشته‌اند در مجلس فعلی کم نیستند و امیدوارم که در مسیر کار آینده و با حضور این افراد در کارهای حساس مجلس، فضا به گونه‌ای فراهم شود که بتوانیم مسائل کشور را بهتر دریابیم و برای حل آنها به دولت و قوه قضائیه کمک کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه «معتقدم در مجلس هشتم باید بیشتر از نظرات کارشناسی استفاده شود» خاطرنشان کرد: افرادی که در مجلس هستند به دلیل سابقه اجرایی این زمینه را دارند که برای کشور کاملا مفید باشند.

منتخب مردم قم در انتخابات مجلس هشتم همچنین درباره رابطه مجلس هشتم با دولت تصریح کرد: مجلس هشتم، مجلسی است که از استعدادهای خوبی برای کمک به قوای دیگر برخوردار است و طبق قانون اساسی وظایف مشخصی دارد که باید انجام دهد؛ اما تعاملی سازنده و پر تحرک با قوای دیگر می‌تواند پاسخگوی نیازهای امروز باشد.

وی افزود: نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: کنترل تورم، شکوفایی اقتصادی، توسعه کشور با رشد بیشتر و برداشتن گام‌های سریع برای رسیدن به چشم انداز نیز می‌تواند دراولویت قرار گیرد. وی افزود: تسهیل سرمایه‌گذاری برای تولید نیز از اموری است که در جهت رسیدن به چشم‌انداز به ما کمک می‌کند و می‌تواند معضلات امروز از قبیل اشتغال و تورم را نیز بهبود بخشد. لاریجانی یادآورشد: البته مسائل دیگری از قبیل مسائل امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و دانشگاهی نیز باید طبقه‌بندی شود و من فکر می‌کنم مجلس باید به این معضلات به طور جدی بپردازد و در این مسائل مماشات نکند. وی افزود: مجلس باید بتواند با دولت، قوه قضائیه، صاحب‌نظران و فرهیختگان تعامل خوبی برقرار کند.