یک پایگاه خبری نزدیک به دولت گزارش داد: صمصامی گزینه نهایی دکتر احمدی‌نژاد برای وزارت امور اقتصادی و دارایی نیست و وی موقتا سرپرست وزارتخانه را بر عهده خواهد داشت. رجانیوز همچنین اعلام کرد که معرفی محمدرضا رحیمی برای وزارت کشور تقریبا نهایی شده است؛ اما مصطفی پورمحمدی رایزنی‌هایی را برای منصرف کردن رییس‌جمهور از این تغییرات در سال آخر دولت انجام داده است.این پایگاه خبری نزدیک به منابع دولتی درحالی از قطعیت جابه‌جایی در وزارت کشور خبر داده است که قرار بود مراسم معارفه رحیمی به عنوان سرپرست این وزارتخانه قریب به ۱۰روز پیش و یک روز بعد از برگزاری دور دوم انتخابات برگزار شود؛ اما این مراسم بدون هیچ اعلام دلیلی لغو شد. در آن زمان پایگاه خبری وابسته به احمد توکلی نوشت:خبرهای رسیده از احتمال لغو حکم سرپرستی محمدرضا رحیمی بر وزارت کشور حکایت دارد و این درحالی است که معاون اجرایی رییس‌جمهور روز چهارشنبه (۴/۲/۸۶) تایید کرده بود که رحیمی رییس دیوان محاسبات با حکم رییس‌جمهور به عنوان سرپرست وزارت کشور منصوب شده است.

به دنبال برگزار نشدن مراسم تودیع و معارفه، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: برای سرپرستی رحیمی بر وزارت کشور حکمی صادر نشده است.پس از این بود که برخی منابع خبری اعلام کردند :شیخ الاسلامی و سید مجتبی ثمره‌هاشمی، مشاور ارشد رییس‌جمهور گزینه‌های دیگر تصدی پست سرپرستی وزارت کشور هستند؛ چراکه طی روزهای پس از مطرح شدن نام رحیمی برای سرپرستی وزارت کشور، انتقادات زیادی از عملکرد وی در مسوولیت‌های قبلی و حتی مخالفت‌های موثری با تغییر وزیر کشور در رسانه‌ها منتشر شده بود.

خبرگزاری فارس روز یکشنبه خبر داد که یک نماینده در حمایت از رحیمی رییس دیوان محاسبات کشور، در مجلس امضا جمع‌آوری می‌کرد که با مخالفت تعدادی از نمایندگان روبه‌رو شد.