یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آنچه که در حال حاضر بیشتر از اقلام خوراکی و مصرفی به مردم فشار می‌آورد، قیمت مسکن، مصالح ساختمانی و نقدینگی بالا در جامعه است که باید هرچه سریع‌تر راه‌حل منطقی برای کنترل تورم و نقدینگی پیش‌بینی کرد. هادی حق‌شناس، در گفت‌وگو با ایسنا درباره استیضاح وزیر بازرگانی اظهار کرد: استیضاح در شرایطی که مجلس هفته‌های آخر عمر خود را طی می‌کند، به لحاظ زمانی بهنگام نیست، بنابراین استیضاح جز اینکه موضوع را از حیز انتفاع خارج کند، تاثیری ندارد.

وی افزود: در بحث گرانی‌های اخیر نمی‌توان گفت که تنها وزارت بازرگانی به عنوان مسوول تنظیم بازار مقصر و مسوول بوده است و فقط در حوزه وزارت بازرگانی نیست که قیمت مرغ و گوشت و تخم‌مرغ گران شده است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس خاطرنشان کرد: نمی‌گوییم که تنها گرانی مرغ و تخم‌مرغ و لبنیات و ... به مردم فشار می‌آورد، بلکه بیشتر از همه مسکن و قیمت مصالح ساختمانی، نقدینگی بالای جامعه و گرانی برخی از اقلام و مواد خوراکی مصرفی است، چرا که چاپ چک پول‌هایی که سال گذشته میزان آن ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام شد، تورم‌‌‌آفرین بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان این‌که میزان نقدینگی در سال ۸۶، ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: طبعا باید راهکارهای کنترل نقدینگی و مهار تورم را هر چه سریع‌تر شناسایی و اجرا کنیم، در غیر این صورت با استیضاح مجموعه اقتصادی، کاری درست نمی‌شود.