نگاه سوم - کنسرت گروه کر نوری به سرپرستی علیرضا شفقی‌نژاد از تاریخ ۲۴ اردیبهشت به مدت ۴ روز ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود. سرپرست گروه کر نوری با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران در خصوص کم و کیف این اجرا گفت: گروه ما ۱۴۰ نفر هستند که قرار است قطعه «کارینوبورانا» اثر کارل ارف را برای نخستین بار در ایران اجرا کنند.

علیرضا شفقی‌نژاد در خصوص شیوه اجرای این قطعه گفت: کارل ارف این قطعه را به دو صورت اجرا کرده به این ترتیب که اجرای اصلی این قطعه برای سازهای کوبه‌ای و دوبل پیانو بوده که توسط گروه کر بزرگ و همراهی گروه کر کودکان در گروه سنی ج اجرا شده است.

وی در خصوص دلیل انتخاب این قطعه برای اجرا گفت: یکی از آرزوها و دغدغه‌های بزرگ من اجرای این اثر کارل ارف بوده است؛ چراکه پس از چندین سال فعالیت گروه کر نوری احساس می‌کنم که به جایی رسیدم که می‌توان این کار را انجام داد به همین منظور در ابتدا قصد داشتیم با آقای چکناوریان این قطعه را اجرا کنیم و قرار شد ایشان ارکستر ارمنستان را برای اجرا به ایران دعوت کنند تا در کنار گروه کر نوری اجرای دیدنی را داشته باشیم به همین منظور لوریس چکناوریان چند جلسه سر تمرینات حاضر شد و ابراز رضایت کرد، اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم کاری از پیش ببریم. سرپرست گروه کر نوری در توضیح قطعه «کارینوبورانا» گفت: این قطعه فرمی‌از موسیقی مذهبی را ارائه کرده که به نوعی ضد مذهب کلیسای قرون وسطی است که نگاه تحجر به مذهب را از اساس زیر سوال برده است و کارل ارف به نوعی این نگاه انتقادی را به روز کرده و اعتراضی به جنگ جهانی اول و دوم داشته است البته در کنار این انتقاد انسان‌ها را نیز به آرامش و در طبیعت بودن دعوت می‌کند، قطعه «بهار» و «بخت و اقبال» از همین دعوت نشات می‌گیرد.