معاون صنایع و امور زیربنایی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد، در سال جاری با توجه به بروز خشکسالی، ممکن است پیش بینی تولید ۱۰۷‌میلیون تنی محصولات کشاورزی محقق نشود. به گزارش خبرگزاری مهر، فرید اجلالی گفت: در سال‌جاری تولید محصولات کشاورزی بالغ بر ۱۰۷‌میلیون تن پیش‌بینی شده، ضمن اینکه برنامه ریزی برای خودکفایی کامل در تولیدات بخش کشاورزی به عمل آمده است که با توجه به بروز خشکسالی شاید رقم پیش‌بینی شده محقق نشود.

وی، تصریح کرد: در حال حاضر از ۸۶‌میلیارد مترمکعب آب مصرفی بخش کشاورزی معادل ۴۵‌میلیارد مترمکعب از چاه‌ها، ۱۸‌میلیارد مترمکعب از چشمه‌ها و آب‌های سطح، ۸‌میلیارد مترمکعب از قنات و معادل ۱۵‌میلیارد مترمکعب نیز از سدها تامین می‌شود.

اجلالی افزود: در سال‌جاری با توجه به بروز خشکسالی سیاست‌های ما معطوف به بخش آب است، زیرا در چند سال اخیر نتوانستیم حق خود را در این بخش به دست آوریم.

البته معاون امور مجلس و توسعه همکاری وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بررسی مشکل خشکسالی در ستاد ویژه دولت مدعی است: با توجه به برداشت قابل توجه محصولات غذایی در سال گذشته بحران خشکسالی تهدیدی برای امنیت غذایی کشور محسوب نمی‌شود.