ابلاغ ممنوعیت انتقال وام مسکن از شهری به شهر دیگر قیمت وام ۱۸میلیونی مسکن را در تهران ارزان و در شهرستان‌ها گران کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، در پی ابلاغ ممنوعیت انتقال وام مسکن از شهری به شهر دیگر قیمت وام ۱۸میلیونی مسکن در تهران حدود ۱۰۰هزار تومان کاهش و در شهرستان‌های اطراف تهران افزایش یافت.

این گزارش به نقل از فعالان بازار وام مسکن می‌افزاید: طی دو روز گذشته قیمت وام مسکن دستخوش تحولات عمده‌ای شده است؛ به طوری که قیمت وام ۱۸میلیونی مسکن در تهران با ۱۰۰هزار تومان کاهش به دومیلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده است.

آنان می‌افزایند: در پی ممنوعیت انتقال وام مسکن از شهری به شهر دیگر، استقبال برای فروش وام مسکن در تهران افزایش یافته است و این دلیلی برای کاهش قیمت است.

فعالان ادامه می‌دهند: چون خرید مسکن با وام ۱۸میلیون تومانی در شهرهای اطراف به مراتب راحت‌تر از داخل شهر تهران است، متقاضیان ترجیح می‌دهند وام خود را در تهران فروخته و در شهرهای اطراف اقدام به تهیه وام و واحد مسکونی کنند.

یک فعال وام مسکن که خود را امیر معرفی می‌کرد، گفت: بسیاری از متقاضیان وام مسکن در حال حاضر فروشنده هستند؛ بنابراین فروشنده‌ها سعی می‌کنند با فروش وام خود و پرداخت یک‌میلیون تومان بیشتر یک وام ۱۸میلیونی در شهرهای اطراف خریداری کنند تا حداقل بتوانند یک واحد مسکونی خریداری کنند و از احتمال رشد قیمت‌ها عقب نمانند.

بنابراین گزارش، قیمت وام ۱۸‌میلیون تومانی در تهران با تمام هزینه‌ها دو‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان تا دو‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان و قیمت وام ۱۸‌میلیون تومانی در شهرهای اطراف تهران به خصوص اندیشه و شهریار ۳‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان تا ۳‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان بود.