نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پایان دور اول نشست خود با معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ادامه نشست‌های کارشناسی و فنی ایران و آژانس در دور روز آینده خبر داد. علی اصغر سلطانیه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با اعلام پایان یافتن دور اول مذاکرات خود با اولی‌هاینونن که بعد از ظهر دوشنبه به مدت حدود ۳ ساعت در سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: مذاکرات هیات‌های کارشناسی ایران و آژانس تا روز چهارشنبه در تهران ادامه خواهد یافت.

هاینونن، معاون امور پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به همراه هرمن ناکارت، رییس بخش اجرایی پادمان آژانس و یک مسوول فنی دیگر بامداد دوشنبه وارد تهران شد تا برای دومین هفته پیاپی با مسوولان ایرانی برای تکمیل اطلاعات مورد نیاز محمد البرادعی در تدوین گزارش ماه مه وی به گفت‌وگو بنشیند.

در مذاکرات هیات آژانس در تهران برخلاف نشست‌های ماه‌های قبل هیچ مسوول حقوقی و سیاسی حضور ندارد.

سلطانیه پیش از آغاز این نشست توضیح داده بود: با توجه به برگزاری جلسه شورای حکام در ۲ ژوئن (۱۳ خرداد) محمد البرادعی مدیر کل آژانس موظف است تا اواسط ماه مه گزارش‌های خود را برای مسائل مختلف موجود در دستور کار آژانس ارائه کند و بر این اساس با توجه به لزوم نهایی شدن گزارش البرادعی از فعالیت‌های ایران تا این تاریخ به عنوان یکی از موارد در دستور کار، وی از همکاری ایران برای پاسخ به سوالات تا اواسط ماه می سخن گفته است.