جشنواره ونیز با فیلم برادران کوئن آغاز می‌شود

فیلم سینمایی «پس از خواندن بسوزان» به کارگردانی جوئل و ایتن کوئن در مراسم افتتاحیه شصت و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درمی‌آید.

اسکرین دیلی اعلام کرد اینکه تازه‌ترین فیلم برادران فیلمساز برنده اسکار در بخش مسابقه جشنواره معتبر ونیز به نمایش درمی‌آید یا صرفا در شب افتتاحیه هنوز مشخص نیست و برنامه دقیق آن در یک نشست خبری اعلام خواهد شد.

در هر حال، «پس از خواندن بسوزان» که تجربه تازه جوئل و ایتن کوئن پس از فیلم برنده اسکار و بسیار موفق پیرمردها کشوری ندارند به شمار می‌رود، در یک مراسم رسمی در نخستین روز جشنواره ونیز ۲۰۰۸ در لیدو روی پرده می‌رود. امسال پنجمین سال مدیریت مارکو مولر بر یکی از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی دنیاست که برای چهار سال دیگر ادامه می‌یابد.

«پس از خواندن بسوزان» با بازی براد پیت، جرج کلونی، جان مالکوویچ، تیلدا سوئینتن، فرانسیس مکدارمند و ریچارد جنکینز یک کمدی سیاه درباره مامور اخراجی سازمان سیا است که خاطرات او به اشتباه دست دو کارمند بی‌مرام یک باشگاه ورزشی می‌افتد. به احتمال زیاد نام فیلم جدید برادران کوئن تا زمان اکران در تابستان تغییر می‌کند.

طبق معمول کوئن‌ها «پس از خواندن بسوزان» را هم به صورت مشترک نوشته و کارگردانی می‌کنند و خودشان تهیه‌کننده فیلم هستند. این فیلم قرار است ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) یعنی تقریبا یک هفته پس از پایان جشنواره ونیز در سینماهای آمریکا اکران شود. ونیز ۲۷ اوت (چهارشنبه ششم شهریور) آغاز می‌شود و تا ششم سپتامبر ادامه دارد.

استودیو یونیورسال «پس از خواندن بسوزان» را روز پنجم سپتامبر در بریتانیا روی پرده سینماها می‌فرستد. برنامه رسمی و فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی شصت‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز اواخر ژوئیه (اواسط تابستان) اعلام و رقابت برای کسب شیر طلایی بهترین فیلم آغاز می‌شود.