معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: کشورش در حال بررسی درخواست ایران برای تحویل محموله ارسالی روسیه به نیروگاه بوشهر است. به گزارش خبرگزاری مهر، خلف خلف اف در گفت‌وگو با اینترفکس گفت: باکو در حال بررسی و مطالعه درخواست ایران است که خواستار تسریع در تحویل محموله نیروگاه بوشهر است، محموله‌ای که مدتی است در گمرک آذربایجان متوقف شده است.

چندی پیش گمرک آذربایجان یک محموله از عایق‌های حرارتی را که از سوی شرکت سازنده نیروگاه بوشهر به ایران ارسال می‌شد، متوقف کرد. این اقدام باکو با اعتراض تهران و مسکو روبه‌رو شده است.

سید محمد علی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه درباره اقدام آذربایجان در توقف محموله سوخت نیروگاه اتمی بوشهر، اظهار کرد: طرف روسی بر اساس مسوولیتی که درباره تحویل این محموله به ایران داشته در تلاش است تا مشکلات ایجاد شده را رفع کند و در حال پیگیری این موضوع است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: در همین چارچوب از سفیر آذربایجان در تهران نیز خواسته‌ایم تلاش‌هایی را برای تسریع حل این مشکل و تحویل سوخت نیروگاه اتمی بوشهر به ایران انجام دهد.

حسینی تاکید کرد: انتقال سوخت به نیرگاه بوشهر اقدامی در چارچوب مقررات بین‌المللی و بر اساس قرارداد تهران - مسکو بوده و نباید هیچگونه مانعی برای آن وجود داشته باشد.