دبیرکل مجمع نمایندگان ادوار گفت: نباید تصور کرد کسانی که در انتخابات شرکت نکرده‌اند، خائن هستند یا دل‌شان برای کشور نمی‌سوزد؛ بلکه پرسش‌هایی دارند که پاسخی به آنها داده نشده است. یدا... اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «مردم اصلاح‌طلبی را باور دارند» اظهار کرد: اصلاح‌طلبان یک واقعیت هستند مثل محافظه‌کاران. اصلاح‌طلبی هم نیاز جامعه است و در بطن جامعه حضور دارد، شاید مردم از یک فرد به خاطر رویکردش رویگردان باشند، اما این نیاز وجود دارد و نظام و حاکمیت باید آن را به عنوان راه نجات برای کشور بپذیرد.

وی درباره دور دوم انتخابات مجلس هشتم ابراز عقیده کرد: اگر با نگاه تساهل و تسامح هم نگاه کنیم، تنها برای ۱۰۰ کرسی پارلمان امکان رقابت وجود داشت که در بهترین شرایط هم می‌شد ۵۰ کرسی از آن اصلاح‌طلبان شود.

این فعال سیاسی با انتقاد از رد صلاحیت برخی چهره‌های اصلاح‌طلب گفت: اگر هم افراد توانمند ما رد صلاحیت ‌شدند، ما ‌باید در حوزه‌هایی که امکان رقابت وجود داشت، مشارکت می‌کردیم. اسلامی گفت: به اعتقاد من در این انتخابات اصلاح‌طلبان شکست نخوردند. دبیرکل مجمع نمایندگان ادوار، با تاکید بر این‌که بسیاری از افراد باید نسبت خود را با انتخابات مشخص کنند، اظهار کرد: انتخابات راه‌حل گریز از تنگناها است و نمی‌توان کشور را به یک دایره بسته محدود کرد. قطعا هرچه از دل یک رقابت سالم و معنادار بیرون بیاید - چه اصول‌گرایی و چه اصلاح‌طلبی - به نفع کشور خواهد بود.