دنیای اقتصاد- نامه اخیر رییس‌جمهور برای ابلاغ بودجه 91 به دستگاه‌های اجرایی کشور و اظهارات وی مبنی بر اینکه «تغییرات وسیعی از سوی مجلس در لایحه به‌وجود آمده، و این لایحه عملا طرح نمایندگان است و تورم‌زا است» موجب واکنش متقابل از سوی برخی از نمایندگان شد. موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که لایحه دولت بدتر از مصوبه مجلس بود و در واقع آن لایحه کشور را به باد فنا می داد.

محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور، چهارشنبه گذشته در نامه‌ای به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور قانون بودجه سال ۹۱ کل کشور را به منظور اجرا به دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ کرد. وی در این نامه نوشت «تغییرات وسیعی که از سوی مجلس در لایحه بودجه به عمل آمده است، موجب استحاله آن شده و عملا لایحه مذکور به طرح نمایندگان تبدیل شده است.»احمدی‌نژاد همچنین نوشته است که «با توجه به مخالفت بندهایی از آن قانون با قانون اساسی و وجود تبعیض، اثر تورم زا و فزاینده معوقات بانکی در برخی از مفاد قانون مذکور و جهت‌گیری ایجاد محدودیت برای دولت و مخالفت با قوانین دائمی، لازم است تدبیر کافی در اجرا لحاظ تا از بروز مشکلات و آسیب به اقتصاد کشور اجتناب شود.»
لایحه بودجه دولت تورم زا بود

موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت در سال گذشته با افزایش قیمت هشت قلم کالا و حامل‌های انرژی تنها ۲۲ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد، گفت: سوال این است که اگر دولت درآمد ۱۳۵ هزار میلیارد تومانی می‌خواست کسب کند، چقدر باید قیمت‌ها را افزایش می‌داد؟ آیا لایحه دولت تورم زا بود یا آنچه را که مجلس مصوب کرد؟
وی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین با بیان اینکه لایحه بودجه پیشنهادی دولت ایرادهای زیادی داشت، گفت: لایحه دولت بدتر از مصوبه مجلس بود و در واقع آن لایحه کشور را به باد فنا می‌داد. این لایحه در 10 مورد به صورت کلی ایراد داشت و در 40 مورد نیز خلاف قانون و خلاف برنامه پنجم توسعه بود و در واقع یک نوع قانون نویسی جدید تلقی می‌شد.
دولت به فکر اجرای بودجه باشد

عمادحسینی سخنگوی کمیسیون انر‍ژی مجلس نیز با بیان اینکه مجلس بهترین بودجه را مصوب کرد، گفت: در حال حاضر دولت باید به فکر اجرای بودجه و اتمام پروژه‌های نیمه تمام باشد.
وی گفت: کمیسیون تلفیق مجلس در هنگام بررسی لایحه بودجه سعی کرد تا با دولت و رییس‌جمهور بیشترین تعامل را داشته و تا حد امکان نظرات آنها در بودجه لحاظ شود.
حسینی با اشاره به بخشی از اظهارات رییس‌جمهور مبنی بر اینکه بودجه مصوب مجلس تورم‌زا است، اظهارکرد: هر بودجه تورم خاص خود را دارد ولی دولت مسوول اجرا است و در حال حاضر باید مکانیسم و راهکارهای اجرای بودجه را طوری طراحی کند تا در اجرا کمترین تورم را شاهد باشیم.
خواست دولت در بودجه محقق شد

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود نیز گفت: دولت آنچه را که در لایحه بودجه آورده بود، در مجلس مصوب شد جز در مورد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و کار رییس‌جمهور درست نبود.
وی با اشاره به نامه رییس‌جمهور ادامه داد: نوشتن این جملات جز اینکه فضای جامعه را از فضای اعتماد به یک فضای دیگر تبدیل کند، چیز دیگری نیست و با توجه به این مصوبات مجلس، بهتر بود تا رییس‌جمهور هنگام ابلاغ لایحه بودجه، آن نامه را نمی‌نوشت و لایحه را طرح توصیف نمی‌کرد و در مجموع رییس‌جمهور کار خوبی نکرده است.