بلیت مترو هم گران شد

جلسه شورای شهر تهران روز گذشته با تصویب افزایش قیمت بلیت مترو به پایان رسید. به این ترتیب قیمت بلیت‌های مبلغ‌دار مترو در نواحی شش گانه ۱۲ درصد و به طور میانگین در همه قیمت‌ها ۱۵ درصد افزایش یافت. به گزارش فارس، بلیت‌های تک سفره در سال جاری نیز از ۳۰۰ تومان به ۳۵۰ تومان و بلیت‌های دو سفره از ۴۵۰ به ۵۵۰ تومان بدون محدودیت طول سفر تصویب شد؛ بلیت‌های مدت‌دار یک ساله نیز با حدود ۲۰ درصد افزایش به مبلغ ۵۵ هزار تومان بدون محدودیت طول سفر مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.همچنین بلیت‌های اعتباری ۶ ماهه به دلیل اینکه کمتر مورد استفاده شهروندان قرار می‌گرفت نیز به طور کلی حذف شد.

مخالفت استانداری با افزایش نرخ بلیت مترو

در پی تصویب افزایش نرخ بلیت مترو توسط شورای شهر تهران، معاون عمرانی استاندار تهران ضمن مخالفت با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر افزایش نرخ بلیت مترو، گفت: هرگونه افزایش نرخی تا زمان تایید فرمانداری تهران غیرقانونی است.

محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: استانداری به شدت با هرگونه افزایش نرخ بلیت مترو مخالف است؛ چرا که معتقدیم هزینه‌های جاری شرکت بهره‌برداری مترو متعادل با هزینه‌های جاری در کشور نیست.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم با توجه به اینکه هزینه‌های جاری مترو بالا است شرکت بهره‌برداری مترو حداقل لیست پرسنل حقوق بگیر خود را اعلام کند تا شهروندان بدانند که چه تعداد از مترو حقوق می‌گیرند و مجبور نباشد برای تامین هزینه‌های جاری، نرخ‌های بلیت را افزایش دهد.