رگبار باران، رعد و برق و بارش تگرگ کشور را فرا می‌گیرد

مشاور پیش‌بینی رییس سازمان هواشناسی کشور از کاهش ۷ درجه‌ای دمای هوا و وزش باد و بارش باران شدید در تهران و احتمال آب‌گرفتگی در پایتخت خبر داد.

مهندس رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هسته جدید گرد و غبار در عراق شکل می‌گیرد و از روز چهارشنبه نوار غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد تاکید کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم مجددا در استان‌های غربی شاهد افزایش غلظت‌ آلاینده ذرات معلق باشیم. مشاور پیش‌بینی رییس سازمان هواشناسی کشور از تشکیل یک سامانه قوی بارشی روی ترکیه خبر داد و گفت: این سامانه مناطق غربی و نیمه شمالی کشور را تحت تاثیر قرار داده است. وی افزود: بر این اساس در روز چهارشنبه در استان‌های تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی رگبار باران، وزش باد، رعد و برق و احتمالا تگرگ پیش‌بینی می‌شود که در شمال سمنان، شرق تهران، شمال خراسان رضوی و استان‌های گلستان و خراسان شمالی از شدت بیشتری برخوردار است.

وی به وضع دمای تهران اشاره کرد وگفت: طی روزهای گذشته شاهد افزایش دما در پایتخت بودیم که این گرما هنوز فروکش نکرده است اما پیش‌بینی می‌شود تا روز پنج‌شنبه کاهش قابل ملاحظه دما را در نیمه شمالی کشور به‌خصوص تهران شاهد باشیم که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود حداکثر دمای هوا در پایتخت در این مدت تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش یابد.