رییس مجلس در پاسخ به نماینده‌ای که خواستار اقدام جدی مسوولان سیاست خارجی کشورمان در خصوص طرح عربستان برای در اختیار گرفتن بحرین شد، گفت: بحرین لقمه‌ای نیست که به سادگی از حلقوم کسی پایین رود و استفاده‌اش را ببرند.

به گزارش دنیای اقتصاد، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در جلسه علنی روز گذشته در تذکری خطاب به علی لاریجانی اظهارکرد: همان طور که می دانید تا سال ۱۳۴۰ بحرین استان چهاردهم ایران بوده است اما متاسفانه با خیانت شاه و مصوبه ننگین مجلس شورای ملی، بحرین را مستقل کردند. وی ادامه داد: اگر قرار است اتفاقی در بحرین بیفتد، بحرین حق جمهوری اسلامی و ایران است نه عربستان. رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: باید با این دسیسه‌هایی که آل‌خلیفه و آل‌سعود می‌کنند، مبارزه کرد. شهریاری گفت: انتظار این است که مسوولان سیاست خارجی این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: بحرین لقمه‌ای نیست که به سادگی از حلقوم کسی پایین رود و استفاده‌اش را ببرند.

وی این نوع اقدامات را بحران سازی در منطقه خواند و گفت: این رفتارهای بدوی در شرایط فعلی در منطقه تاثیرات سوئی برای همان کشورهایی دارد که این گونه به این مسائل ورود می‌کنند.

بیانیه ۱۹۰ نماینده مجلس

بر اساس این گزارش، روز گذشته ۱۹۰ نماینده مجلس نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: امروز عربستان تصمیم گرفته است در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس بحرین را به عنوان یک کشور مستقل اسلامی- عربی عضو سازمان ملل با عربستان متحد نماید.

این نمایندگان ضمن محکوم کردن شدید این اقدام، آن را «نابخردانه» خوانده و تاکید کردند: حمایت همه‌جانبه خود را از مردم شجاع بحرین و از استقلال و تمامیت ارضی این کشور اعلام می‌نماییم.