مجلس در بودجه ۹۱ مقرر کرد در صورت پرداخت قبوض جریمه‌های رانندگی توسط مالکان خودرو، جریمه دیرکرد ناشی از عدم پرداخت آن تا پایان سال ۸۹ بخشیده شود. به گزارش دنیای اقتصاد، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه ۱۳۹۱ کل کشور، بند الحاقی ۴ به ماده واحده این لایحه را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند. طبق مصوبه مجلس در صورت پرداخت قبوض جریمه‌های راهنمایی و رانندگی توسط مالکان خودرو، جریمه دیرکرد ناشی از عدم پرداخت آن تا پایان سال ۱۳۸۹ بخشیده می‌شود. نمایندگان مجلس همچنین به نیروی انتظامی اجازه دادند بابت تعویض و تبدیل هر قطعه گواهینامه عادی به هوشمند مبلغ ۱۰ هزار تومان اخذ و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

افزایش سرمایه بنگاه‌های اقتصادی با دو شرط از مالیات معاف شد

نمایندگان مجلس همچنین در جزء ۴ بند ۱۲ ماده واحده بودجه مصوب کردند: افزایش سرمایه بنگاه‌های اقتصادی ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌های آنها، از شمول مالیات معاف است؛ مشروط بر آنکه متعاقب آن به نسبت استهلاک دارایی مربوطه یا در زمان فروش مبنای محاسبه مالیات اصلاح شود و بنگاه یاد شده طی ۵ سال اخیر تجدید ارزیابی نشده باشد.

دریافت وکالت بلاعزل از تسهیلات گیرندگان ممنوع شد

همچنین با موافقت نمایندگان مجلس با یک جزء الحاقی این لایحه، دریافت وکالت بلاعزل از تسهیلات گیرندگان بابت وثیقه‌های در رهن بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی ممنوع شد و وثیقه گیرندگان موظف شدند فقط در قالب قراردادهای منعقده نسبت به اجرا گذاشتن وثیقه‌ها عمل کنند.