مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی گزارش عملکرد داد

ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت روز گذشته گزارش داد: سعید مرتضوی مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشور در مراسمی که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) برگزار شد، با تشریح اهم اقدامات خود از زمان تصدی پست مدیرعاملی این صندوق به پرداخت مطالبات معوق مراکز طرف قرارداد به مبلغ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: مطالبات بیمارستان‌ها، پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه‌ها و مراکز تصویربرداری و سایر مراکز طرف قرارداد با تامین‌اجتماعی طی ۴۰ روز گذشته پرداخت شده و مطالبات آنها هم‌‌اکنون به روز شده است. مرتضوی، منتفی کردن انتقال بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را جزو عملکرد خود در ایام گذشته برشمرد و گفت: تمهیدات لازم برای ابقای این بیمارستان مهم و ممتاز در صندوق تامین‌اجتماعی کشور انجام شده است.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشور همچنین به اخذ مجوز استخدام پنج هزار و ۷۷۷ نفر نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۱۳ نفر آن برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت و دو هزار و ۷۶۴ نفر برای تکمیل کادر مورد نیاز در دو بخش بیمه‌ای و درمان به جایگزینی نیروهای خروجی استخدام خواهند شد.

«شستان» تاسیس می‌شود

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی در ادامه گفت: طرحی تدوین شده که با وصول مطالبات صندوق از محل واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، شرکتی با شرکت سرمایه‌گذاری تامین ‌اجتماعی نوین (شستان) ایجاد شود که در ۳ هلدینگ صنایع نفت و گاز، صنایع فلزی و مواد و بانک و بیمه فعالیت خواهد کرد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: کارشناسان معتقدند با آغاز فعالیت شستان و کسب درآمد ۲۱ شرکت یاد شده، صندوق تامین‌اجتماعی قادر خواهد بود به حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری‌بگیران سراسر کشور مبلغ قابل‌توجهی اضافه کند که امیدواریم با تصویب هر چه سریع‌تر این موضوع در هیات امنا این مهم محقق شود.