شرکت روسی «اتم استروی اکسپورت» پیمانکار اصلی نیروگاه هسته ای بوشهر اعلام کرد: نیروگاه هسته‌ای بوشهر روز ۲۳ ماه مه مصادف با سوم خرداد ماه امسال به ظرفیت کامل می‌رسد.

این شرکت روسی روز جمعه در اطلاعیه‌ای که یک نسخه آن به دفتر ایرنا در مسکو ارسال شد، اظهارکرد: در حال حاضر نیروگاه هسته‌ای بوشهر با ۷۵ درصد ظرفیت اسمی خود برق تولید می‌کند و ظرفیت اسمی آن یک هزار مگاوات است. در این اطلاعیه به نقل از ولادیمیر پاولوف، معاون امور احداث نیروگاه هسته‌ای بوشهر در ایران، گفته شده است: در جریان آزمایش‌های برنامه‌ریزی شده تجهیزات نیروگاه هسته‌ای بوشهر در اول ماه مه، توان تولید برق آن تا ۹۰ درصد افزایش یافت و این آزمایش‌ها با موفقیت انجام گرفت.

پاولوف اظهار کرد: مسائل ایمنی در احداث نیروگاه‌های هسته‌ای در درجه اول اهمیت قرار دارد و به همین دلیل همه مراحل آزمایش‌ها قبل از راه‌اندازی کامل نیروگاه هسته‌ای بوشهر با دقت فراوان انجام می‌گیرد و تمام شرایط رعایت خواهد شد.

در اطلاعیه شرکت روسی تاکید شده است: احداث نیروگاه هسته‌ای بوشهر کاملا مطابق با معیارهای بین‌المللی و قوانین روسیه و مفاد نظام منع انتشار سلاح‌های هسته‌ای انجام گرفته است و تحت کنترل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد.