اسناد جدید از زد و بندها در حمایت از تخلف بزرگ بانکی

رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره نقش برخی مسوولان اجرایی در پرونده تخلف بانکی اخیر گفت: تا آنجا که ما سند داریم اینکه آقایان مستقیما پولی گرفته باشند، چیزی نداریم؛ اما اینکه کمک اداری کرده باشند، بله، سند نامه‌شان وجود دارد. اما آنان گفته‌اند که ما وظایف اداری خود را انجام داده‌ایم. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع علما و طلاب حوزه علمیه بندرعباس ادامه داد: البته حرف‌های جدیدی در جلسات اخیر دادگاه تخلف بانکی مطرح شده مبنی بر اینکه بخشی از کمک‌های رسمی صورت گرفته غیرمتعارف انجام شده است که به عنوان موارد جرم به این اقدامات اعتراض شد. سندهایی به دست آمده که این حمایت‌ها ساده نبوده و با زد و بند انجام شده است. اگر این موضوع ثابت شود دست برخی از افراد در این پرونده رو می‌شود.

پورمحمدی همچنین درباره ماجرای تخلف بانکی ۱۰۰ میلیون یورویی در استان هرمزگان که موضوع سوال یکی از طلاب بود، اظهار کرد: پرونده به دادگاه ارسال شد. امیدواریم با حساسیت و جدیت به این پرونده رسیدگی شود. کسی که صد میلیون یورو با زد و بند به دست آورد، بلد است با یک وکیل حرفه‌ای خودش را از دست قانون نجات دهد؛ بنابراین از دوستان دستگاه قضایی درخواست داریم این پرونده را با توجه ویژه به سرانجام برسانند.

تهدید به افشاگری در تخلف جدید بانکی

در همین حال، مشاور رییس سازمان بازرسی کل کشور در تشریح تخلف جدید بانکی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون یورویی گفت: اگر دست‌های ناپاک کنار نکشند، افشاگری می‌کنیم.

به گزارش فارس، عباس مومن‌آبادی در یک نشست گفت: حسب بررسی‌های انجام شده و مستندات موجود، مسوولان وقت بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون یورویی به یک شرکت خصوصی مرتکب تخلفات متعددی شده‌اند. در حالی که بخشی از تجهیزات خریداری شده برای پروژه مخابراتی موضوع وام، اسرائیلی بوده و مستندات آن نیز موجود است.وی اضافه کرد: ان‌شاءالله به زودی جزئیات بیشتری از این پرونده اطلاع‌رسانی و بخشی را هم در دادگاه ارائه می‌دهیم، اما اگر دستان ناپاک از این پرونده کنار نکشند و احساس تکلیف کنیم بخش‌هایی از مسائل پشت پرده این وام‌ها و مستندات موجود را به افکار عمومی اعلام می‌کنیم.