معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به اصل ۱۳۸ قانون اساسی در مورد مصوبات هیات دولت، گفت: طبق نص صریح اصل ۱۳۸ قانون اساسی، رییس مجلس اجازه لغو مصوبات هیات دولت را ندارد. به گزارش ایسنا، محمدرضا میرتاج‌الدینی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره نامه چند روز گذشته رییس‌جمهور به دستگاه‌های دولتی در مورد قانونی نبودن لغو مصوبات دولت از سوی رییس‌ مجلس و اظهارنظر اخیر رییس مجلس در این ارتباط، گفت: طبق اصل ۱۳۸ قانون اساسی، رییس‌مجلس اجازه لغو مصوبات دولت را ندارد. میرتاج‌‌الدینی در ادامه با خواندن اصل ۱۳۸ قانون اساسی برای خبرنگاران، گفت: در این اصل آمده تصویب‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌‌های دولت و مصوبات کمیسیون‌های دولت ضمن ابلاغ برای اجرا به اطلاع رییس مجلس نیز رسانده شود تا اگر آنها را بر خلاف قوانین دید با ذکر دلیل برای تجدیدنظر به هیات وزیران ارسال کند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: با توجه به این اصل، رییس مجلس اگر مصوبه‌ای را خلاف قانون می‌بیند باید آن را با ذکر دلیل به هیات وزیران ارسال کند و نمی‌تواند آن را لغو کند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر دولت و مجلس در این زمینه به توافق نرسیدند باید چه کرد؟ گفت: در قانون اساسی در مورد این موضوع که اگر توافقی حاصل نشد چه باید کرد، چیزی مشخص نشده و در واقع سکوت شده است. وی گفت: ما باید اصل ۱۳۸ قانون اساسی در این راستا را مبنا قرار دهیم و بخشنامه اخیر رییس‌‌جمهور به دستگاه‌های دولتی نیز در این راستا بوده است.