یک پایگاه خبری عربی به نقل از یک مقام نظامی امارات از مشارکت و نظارت فرماندهان نظامی آمریکا و انگلیس در رزمایش اخیر نیروهای «سپرجزیره» خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری نهرین نت، یک منبع آگاه در حوزه خلیج‌فارس گفت: رزمایش‌های گسترده نیروهای «سپر جزیره» با مشارکت بخش عمده‌ای از نیروهای اماراتی با سلاح‌های مختلف طی دو روز با نام «جزر الوفاء» برگزار شد، بسیار قابل توجه است و به منظور برخورد با انواع اسلحه مورد استفاده ایران در منطقه خلیج‌فارس صورت گرفت. وی گفت: این اقدام بیانگر این موضوع است که هدف از انجام این رزمایش‌ها آمادگی برای هرگونه رویارویی احتمالی میان دو طرف است. این منبع آگاه نزدیک به ارتش امارات گفت: این رزمایش‌ها با مشارکت نیروهای نظامی آمریکایی فعال در منطقه و برخی از مستشاران نظامی انگلیسی حاضر در نیروهای امارات در دو بخش دریایی و پدافند هوایی انجام شد و بیانگر هماهنگی گسترده آمریکایی و انگلیسی با نیروهای اماراتی و نیروهای سپر جزیره است. به ویژه اینکه هر دو کشور انگلیس و آمریکا در آب‌های خلیج [فارس] دارای چندین ناو هستند. در سایه تیرگی روابط جمهوری اسلامی ایران و آمریکا و تهدیدهای تهران به بستن تنگه هرمز در صورتی که به تاسیسات هسته‌ای و حیاتی آن تجاوزی شود، تنها آمریکا در این آب‌ها، ده‌ها ناو جنگی دارد. این منبع تاکید کرد: مشارکت افسران آمریکایی و انگلیسی در نظارت بر این رزمایش‌ها یک اقدام نگران‌کننده است و به منزله تشدید اقدامات امنیتی و نظامی علیه ایران با پیشتازی امارات و نیروهای سپرجزیره است.

واکنش فرمانده پدافند هوایی به رزمایش اعراب

در رویدادی دیگر، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)‌ در واکنش به برگزاری رزمایش کشورهای عربی در خلیج فارس گفت: برگزاری رزمایش‌ها دلیلی بر این نیست که حتما مشکلی پیش بیاید، این رزمایش‌ها برای آمادگی توان رزم است و کشورهای عربی هم حس می‌کنند برای آمادگی توان رزمشان باید رزمایشی داشته باشند. وی با بیان اینکه این اولین بار نیست که این کشورها رزمایشی برگزار می‌کنند، اظهارکرد: در طول این سال‌ها کشورهای عربی رزمایش‌های متعددی با آمریکا و کشورهای فرامنطقه‌ای داشته‌اند و این هم یک رزمایش دیگر است.