دنیای اقتصاد- نشست خبری ائتلاف «صدای ملت» با موضوع تحلیل فضای انتخابات، بیان مواضع و اعلام برنامه‌های مجلس نهم با حضور علی مطهری، حسن غفوری‌فرد و سهیلا جلودارزاده برگزار شد. در این نشست علی مطهری با بیان اینکه صدای ملت از لحاظ آزادی تفکر و بیان با اصلاح‌طلبان مبانی نزدیکی دارد، گفت: صدای ملت بر اساس نیاز جامعه تعیین شده؛ چرا که ما احساس کردیم جای این تفکر سیاسی در بین نگاه‌های سیاسی در عرصه کنونی سیاسی کشور خالی است‌. سهیلا جلودارزاده نیز اظهار کرد: صدای ملت بیانگر راهی است که ملت را از بن‌بستی که در آن گیر افتاده است نجات می‌دهد. به گزارش ایلنا، علی مطهری در این نشست خبری که روز گذشته برگزار شد، با بیان اینکه برخی‌ها از‌‌ همان آغاز کار سعی در حذف کردن ما داشتند، گفت: در آستانه انتخابات و روز رای‌گیری پیامک‌هایی علیه مطهری فرستادند و تلاش کردند که ما را از عرصه انتخابات حذف کنند، اما به شکرانه خداوند این اتفاق نیفتاد‌. وی در ادامه تصریح کرد: اگر مشارکت بالا باشد، افرادی همچون تیپ ما رای ‌می‌آورند و طبیعتا ما خود را اصلح ‌می‌دانیم.

اولویت‌های ریاست مجلس

علی مطهری همچنین در پاسخ به سوالی گفت: اظهارنظر در مورد ریاست مجلس زود است؛ چرا که ترکیب مجلس هنوز کامل نشده است، اما اگر بخواهم نظر شخصی خود را به ترتیب اولویت بگویم اول آقای لاریجانی، بعد حجت‌الاسلام مصباحی مقدم، سپس باهنر و در آخر آقای توکلی را برای ریاست مجلس مناسب می‌دانم. وی، ادامه داد: اگر چه شخصیت علمی آقای حداد عادل را بسیار قبول دارم، اما وی را برای هر کاری که مقداری جنبه اجرایی داشته باشد مناسب نمی‌دانم.

وی ادامه داد: آن‌گونه که من مطلع شدم آقای حداد عادل، زاکانی، خاموشی و فدایی خود را به زمین و آسمان زدند که من در لیست جبهه متحد نباشم.