وزیر اقتصاد: خواهان افزایش قیمت در بازار ارز و سکه نیستیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت و بانک مرکزی که مسوولیت تنظیم بازار سکه و ارز را بر عهده دارند به دنبال افزایش قیمت نیستند. به گزارش شبکه اخبار اقتصاد و دارایی (شادا)، شمس‌الدین‌حسینی افزود: بهتر است سکه را از حالت کالای تجاری و کالایی که مشمول سفته‌بازی می‌شود، خارج کنیم و خرید و فروش سکه نباید به عنوان یک سیاست فعال پولی تلقی شود. سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: سیاست‌های دولت و بانک مرکزی مبتنی بر حفظ ثبات در بازار و به حداقل رساندن فاصله بین نرخ رسمی و غیر‌رسمی است که منشا رانت و فساد محسوب می‌شود. وی افزود: این حباب در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۰ خیلی بیشتر بود و رفته‌رفته این حباب در حال تخلیه است.

وی همچنین با اشاره به موضوع فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، با بیان اینکه دهک‌های نهم و دهم می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای از دریافت یارانه انصراف بدهند، گفت: در قانون آمده است خانوارهای ایرانی متناسب با قدرت خرید و درآمدشان از مزایای این قانون بهره‌مند شوند؛ بنابراین انصراف از دریافت یارانه یک فرصت برای برخی افراد است.

حسینی یکی از ظرایف موفقیت این قانون را انصراف افرادی که تمکن مالی دارند؛ دانست و افزود: با انصراف افراد دهک‌های بالا هم بارمالی طرح کم می‌شود وهم اثر بخشی آن بیشتر خواهدشد. وی افزود: این حباب در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۰ خیلی بیشتر بود و رفته‌رفته این حباب در حال تخلیه است.