دیپلمات‌های اتحادیه اروپا روز جمعه گفتند که اعضای اتحادیه توافق کردند ضرب‌الاجل بررسی تحریم نفتی ایران را یک ماه به تعویق بیندازند.

به گزارش ایسنا، یک دیپلمات عالی‌رتبه اتحادیه اروپا گفت: ممکن است اعضای اتحادیه ظرف دو ماه آینده تحریم واردات نفت ایران را که قرار است از ماه ژوئیه (اوایل تیر ماه) اجرایی شود، بررسی کنند. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، وی گفت: هیچ دلیل اقتصادی برای تغییر برنامه‌های این ممنوعیت که به عنوان بخشی از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای اعمال فشار بر تهران مورد توافق قرار گرفت، وجود ندارد.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا سوم بهمن ماه ۱۳۹۰ تحریم‌های نفتی و بانکی جدیدی را علیه ایران وضع کردند که قرار است از ۱۱ تیرماه ۱۳۹۱ به طور کامل به اجرا گذاشته شود. در مصوبه تحریمی وزیران خارجه اتحادیه اروپا همچنین توافق شده بود که در ماه جاری ( آوریل) برنامه تحریم را به دلیل نگرانی از تاثیر بالقوه آن بر بهای جهانی نفت و مشکلاتی که کشورهایی نظیر یونان در یافتن منابع جایگزین نفتی با آن روبه‌رو هستند، مورد بررسی قرار دهند؛ اما در حال حاضر این بازنگری را به تعویق انداخته‌اند و در عوض در ماه مه یا ژوئن ( از ۱۱ اردیبهشت تا ۱۱ تیرماه) این مساله را بررسی خواهند کرد.