خرید کالاهای خارجی عملی زشت است

امام جمعه موقت تهران گفت: هر کس به خرید کالاهای خارجی روی بیاورد در اصل عملی زشت را مرتکب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با تحریم، اقتصاد ایران را فلج کند، افزود: آنها می‌خواهند با تحریم‌ها ما را ذلیل و فلج کنند، در صورتی که الان آمریکا در اقتصاد با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده است و به مشکل برخورده است. اما اگر ما تولید ملی را جدی بگیریم، می‌توانیم به راحتی از مشکلات عبور کنیم. وی گفت: مردم می‌توانند با نخریدن اجناس خارجی در تحقق شعار امسال نقش تاثیرگذاری را ایفا کنند. دبیر شورای نگهبان افزود: البته باید مسوولان اجرایی نیز این اجازه را بدهند که سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود را در داخل کشور خرج کنند. از این رو مسوولین و مدیرانی که خدمتگزار مردم هستند، می‌توانند مردم را تشویق کنند تا سرمایه‌های خود را به داخل کشور بیاورند و در داخل خرج کنند، نه اینکه به کشورهای خلیج‌فارس پناه ببرند. آیت‌الله جنتی با بیان اینکه دستگاه قضایی نیز می‌تواند برای تحقق شعار امسال نقش تاثیرگذاری را ایفا کند، افزود: اگر دستگاه قضایی متوجه شد که نهادی تسهیلاتی را برای تولید ملی ارائه نمی‌دهد باید با آن برخورد کند. آیت‌الله جنتی همچنین افزود: باید توجه داشت که در تولید ملی باید اجناس خوب و با کیفیت ارائه کرد و اجناس داخلی باید قابل رقابت با اجناس خارجی باشند، نه اینکه به اسم تولید ملی، اجناسی با کیفیت پایین ارائه دهیم.

تشکر از شهردار تهران

وی به حوادث اخیری که در تهران رخ داد اشاره کرد و افزود: سیلی که اخیرا در تهران آمد همه ما را غافلگیر کرد، اما واقعا شهردار تهران همه تلاش خود را به کار بست تا برای کسی اتفاقی نیفتد و تا جایی که در جریان هستم، شهردار تهران چند روز نخوابید و این سیل را به خوبی مدیریت کرد. بنابراین جا دارد همین‌جا از مدیریت ایشان تشکر کنم.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به مذاکره اخیر ایران با گروه ۱+۵ اشاره کرد و با بیان اینکه در این گفت‌وگوها موفقیت‌های خوبی را داشتیم، افزود: طرف مقابل حاضر شد حق ایران در غنی‌سازی را بپذیرد؛ البته پیش از این مقام معظم رهبری اعلام کرده بودند که تولید سلاح هسته‌ای حرام است و سخنان معظم‌له به گوش آنها رسیده بود و متوجه شده بودند که رهبری هرگونه تولید سلاح هسته‌ای را حرام می‌داند. جنتی خطاب به غربی‌ها گفت: اگر می‌خواهید جلب اعتماد کنید و مردم حرف شما را باور کنند، تحریم‌ها را لغو کنید.