جزایر سه‌گانه بخش لاینفک سرزمین ایران هستند

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک در نامه ای به مقامات سازمان ملل سفر احمدی نژاد به ابوموسی را براساس حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشور عنوان و جزایر سه گانه ایرانی را بخش لاینفک سرزمین ایران خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک طی نامه‌ای به رییس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان، ادعاهای بی‌اساس سفرای عربستان سعودی و امارات متحده عربی در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی را قاطعانه رد و تاکید کرد: جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک همواره بخش لاینفک سرزمین ایران بوده است. نمایندگی کشورمان در این نامه که رونوشت آن برای بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز فرستاده شده، تاکید کرده است که این نامه در پاسخ به نامه‌های سفیران و نمایندگان عربستان و امارات متحده عربی که ادعاهایی را در مورد سفر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان به جزیره ابوموسی و به طور کلی جزایر سه گانه ایرانی داشته‌اند، ارسال شده است. نمایندگی ایران در سازمان ملل افزوده است: دیدار اخیر رییس‌جمهوری اسلامی ایران از جزیره ابوموسی و تمام اقدامات در این جزایر بر پایه حق حاکمیت و اصول تمامیت ارضی ایران انجام شده است.

نمایندگی کشورمان اضافه کرد: ایران با تاکید بر اهمیت روابط برادرانه و حسن همجواری در خلیج‌فارس همواره معتقد بوده است که مذاکرات سازنده بین جمهوری اسلامی و مقامات ذی‌ربط در امارات متحده عربی باعث گسترش روابط در حوزه‌های مختلف بوده و به رفع هرگونه سوءتفاهم که ممکن است به واسطه اجرای ترتیبات ناشی از سند مبادله شده در سال ۱۹۷۱ به وجود آمده باشد، کمک می کند.

در ادامه این نامه آمده است: به نمایندگی از ایران مایلیم تاکید کنیم که تنها نام صحیح تاریخی که در سطح جهانی برای حوزه آبی بین ایران و شبه جزیره عربستان به رسمیت شناخته شده و خود سازمان ملل نیز بر آن تاکید دارد، نام خلیج‌فارس است.

بر این اساس هرگونه استفاده از نام‌های جعلی برای این منطقه، ازجمله نام مجعولی که در نامه سفیر و نماینده دائم عربستان سعودی ذکر شده کاملا بی‌اساس و مطلقا غیرقابل قبول است و دارای ارزش حقوقی یا سیاسی نیست.

نمایندگی جمهوری اسلامی نزد سازمان ملل، در پایان درخواست کرده تا این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت شود.

دیپلماسی جواب ندهد

از طریق نظامی اقتدار ایران را نشان می‌دهیم

در همین حال، احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص اظهارنظر کشورهای بیگانه درباره جزایر سه‌گانه ایران گفت: اگر بخواهد تعرضی صورت بگیرد و موضوع از طریق سیاسی حل نشود، نیروهای نظامی آماده‌اند اقتدار ایران را به کشور متعرض نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پوردستان در حاشیه همایش بزرگداشت روز ارتش در جمع خبرنگاران در خصوص برخی اظهارنظرها درباره جزایر سه‌گانه کشورمان اظهار کرد: حاکمیت این جزایر از قدیم‌الایام متعلق به ایران بوده و جمهوری اسلامی نیز از این حق خود قاطعانه و با قدرت دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه به هیچ کشوری اجازه کوچک‌ترین دست‌اندازی را نمی‌دهیم، تصریح کرد: اگر لازم شود و مساله از طریق سیاسی حل نشود نیروهای نظامی آماده‌اند اقتدار نظام را به کشور متعرض نشان دهند.