حسن دانایی فر،سفیر ایران در بغداد از سفر نوری‌المالکی نخست‌وزیر عراق در روز یکشنبه به تهران خبر داد.

دانایی‌فر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اعلام خبر سفر دو روزه نوری المالکی نخست‌وزیر عراق به تهران در راس هیاتی بلند پایه گفت:‌ وزیران صنایع، بازرگانی و برنامه‌ریزی مالکی را در این سفر همراهی می‌کنند. وی این سفر را در راستای برگزاری نشست دوجانبه پیرامون مسائل اقتصادی و روابط سیاسی و تبادل نظر و رایزنی در خصوص مسائل منطقه‌ای عنوان کرد و افزود: مالکی در این سفر ضمن دیدار با محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور با محمود احمدی‌نژاد و دیگر مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

دانایی فر در عین حال یادآور شد: وزیر محیط زیست عراق در حال حاضر در این کشور حضور ندارد و در صورتی که تا آن زمان به بغداد بازگردد، او نیز مالکی را در این سفر همراهی خواهد کرد.

ایران اقدامات تروریستی در عراق را محکوم کرد

در همین حال، معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه اقدامات تروریستی دربرخی نقاط عراق از جمله بغداد و کاظمین را که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از مردم عراق و از جمله زائران ایرانی عتبات عالیات شد، محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه با اشاره به توانایی دولت عراق به نخست‌وزیری آقای مالکی و اقتدار پلیس و دستگاه‌های امنیتی این کشور نسبت به برقراری امنیت، افزود: مردم فهیم،‌ صبور و شجاع عراق به خوبی بر اهداف طراحان این قبیل اقدامات ضدانسانی واقفند. وی با هشدار به طراحان و حامیان اعمال تروریستی در عراق، این اقدامات را خدمت به دشمنان منطقه خواند. وی افزود: عراق روزهای سخت‌تر از این را با موفقیت پشت سر گذاشته است و امنیت عراق تاثیر بسزایی در امنیت منطقه خواهد داشت.