خبرگزاری فارس که دو روز قبل از بازگشت سعید مرتضوی به صندوق تامین اجتماعی «به دستور رییس‌جمهور» خبر داده بود، دیروز به نقل از یک منبع آگاه در تامین اجتماعی نوشت: هر چند استعفای مرتضوی پذیرفته نشده است، ولی وی همچنان تاکید بر استعفا دارد. این خبرگزاری به نقل از مقام مطلع یادشده افزود: جریان انحرافی به رییس‌جمهور فشار می‌آورد که اگر مرتضوی استعفایش را پس نگیرد، رییس‌جمهور وی را از ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم برکنار کند. اما از تصمیم بعدی رییس‌جمهور اطلاعی در دست نیست. با این حال مرتضوی با علم بر این موضوع (فشار جریان انحرافی) باز هم در استعفای خود جدی است.

این مقام گاه بابیان اینکه دیروز مرتضوی به تامین اجتماعی نرفت، ادامه داد: وضعیت تامین اجتماعی حداکثر تا یکی دو روز آینده با دستور رییس‌جمهور مشخص می‌شود. در همین حال، خبرگزاری مهر روز گذشته در خبری نوشت: سعید مرتضوی همچنان به عنوان مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی مشغول به کار است. بر اساس این گزارش، پیگیری‌های حضوری خبرنگار این خبرگزاری در صندوق تامین اجتماعی، حاکی از آن است که مرتضوی همچنان پیگیر برنامه‌ها و فعالیت‌های تامین اجتماعی است. گفته می‌شود به دلیل مخالفت رییس‌جمهور با استعفای سعید مرتضوی وی در حال حاضر همچنان در سمت خود فعالیت می‌کند.

خبرگزاری مهر اضافه کرد: براساس شنیده‌ها سعید مرتضوی تا ساعت ۱۱ صبح دیروز در صندوق تامین اجتماعی حضور نداشته، اما پس از آن همچنان پیگیر امور سازمان و بیمه شدگان است.