سایت‌های خبری الف، وابسته به احمد توکلی (رییس مرکز پژوهش‌های مجلس) و جهان نیوز، وابسته به علیرضا زاکانی (نماینده تهران در مجلس) روز گذشته در یادداشت‌هایی جداگانه، اما همزمان، نسبت به بی‌عملی دولت در قبال افزایش تورم و گرانی در ماه‌های اخیر انتقاد کردند. الف در یادداشتی زیر عنوان «... و ما چه می‌دانیم فشار تورم موجود، یعنی چه؟!» نوشت: تورم فعلی، موضوعی جدید و غافلگیرکننده نیست. سال‌هاست اقتصاددانان خیرخواه درباره آثار رشد بی‌ضابطه نقدینگی هشدار داده‌اند، سال‌هاست درباره ابتلای ایران به بیماری هلندی در اثر تزریق حساب نشده دلارهای نفتی به بودجه هشدار داده بودند، اما دولتمردان ما یا این هشدارها را نشنیده گرفتند یا با غرور، آن هشدارها را مسخره و مضحکه کردند. یک سال پیش که دولت با شیوه‌های نادرست دستوری، ظاهر بازار را آرام نگه‌داشته بود، هشدار دادیم که: «...دیر یا زود این فنر فشار بر بازار باز می‌شود... بجای این کارها، نقدینگی را کنترل کنید و موانع سرمایه‌گذاری را بردارید» اما واکنش تیم اقتصادی دولت پوزخندی مغرورانه بود... آنها نقدها به «هدفمند کردن یارانه‌ها» را بغض و کینه و حسودی تعبیر می‌کردند و دائم تکرار می‌کردند که دیدید ضایع شدید... و دیدید پیش‌بینی‌تان از تورم شدید محقق نشد!

سایت وابسته به احمد توکلی در ادامه می‌نویسد: روشن است که یک منشا مهم تورم فعلی، بودجه‌های انبساطی دولت در سال‌های اخیر است... بنابراین یک راه اساسی و میان‌مدت برای حل این مشکل، تغییر پارادایم و نگاه دولت و مجلس است که «مهارتورم» به «اجرای طرح‌های عمرانی» تقدم دارد چرا که «تورم شدید»، آثار و برکات اجرای طرح‌های عمرانی مازاد را کم‌رنگ و حذف می‌کند.

به نوشته الف، درباره اثر تورم‌زای قانون هدفمندی یارانه‌ها در رسانه‌ها و حتی محافل تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز، بحث کافی نشد؛ چرا که با جوی که در سال ۸۹ ایجاد شد، کمتر کارشناسی جرات می‌کرد اشکالات این تصمیم مهم را با صراحت و به‌طور کامل طرح کند... اکنون که آثار تورمی هدفمندی یارانه‌ها به تدریج خود را نشان می‌دهد، از نمایندگان محترم مجلس انتظار می‌رود در این قانون تجدید‌نظر بفرمایند و حداقل پس از تدوین «سازوکار اصابت»، فاز دوم هدفمندی اجرا شود.

جهان نیوز: این گرانی‌ها هم ناشی از پیامک است؟

سایت جهان نیوز هم در یادداشتی زیر عنوان «یک سوال از وزیر اقتصاد؛ گرانی‌های اخیر ناشی از پیامک کدام سایت است؟» نوشت: بهمن ماه سال گذشته که قیمت دلار و سکه طلا به طور حبابی افزایش یافت و اثرات زیانبار آن اقتصاد کشور را در بر گرفت، دولتمردان علت آن نابسامانی تاریخی را «بازی زشت سیاسی و رسانه‌ای مخالفان دولت» و «پیامک‌های یک خبرگزاری در روز تعطیل» اعلام کردند.

جهان نیوز نوشت: اینک که در دو هفته‌ پس از تعطیلات ایام نوروز، قیمت اکثر مواد غذایی و کالاهای اساسی چون مرغ، تخم‌مرغ، برنج، گوشت، روغن، لبنیات، میوه‌، اجاره‌بها و قیمت مسکن و سایر مایحتاج ضروری مردم افزایش‌های بسیار شدیدی کرده است، طبق قاعده سابق وزیر اقتصاد و سایر مسوولان دولتی باید به دنبال مقصر این گرانی‌ها در پیامک‌های یک خبرگزاری یا بازی رسانه‌ای مخالفان دولت بود.

سایت وابسته به علیرضا زاکانی افزود: بنابراین انتظار می‌رود مقامات دولتی و وزیر اقتصاد این بار البته با زبان صریح‌تر، سایت یا خبرگزاری‌ای که با ارسال پیامک در روز تعطیل موجب گرانی مرغ، تخم‌مرغ، برنج، گوشت، روغن، لبنیات، میوه‌، اجاره‌بها و قیمت مسکن در دو هفته اخیر شده را معرفی کنند و عاملان پشت پرده این بازی زشت سیاسی رسانه‌ای را فاش کنند.