تداوم بارش در مناطق مختلف کشور

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی طی امروز (یکشنبه) در دامنه‌های زاگرس، نواحی مرکزی، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب آسمان ابری، بارش باران، گاهی رعد وبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. به گزارش ایرنا، در نواحی مرکزی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های مرکزی زاگرس شدت بارش‌ها بیشتر خواهد شد و در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست. این سازمان در گزارش خود افزوده است، از بعدازظهر یکشنبه باردیگر برمقدار بارش‌ها در شمال غرب و غرب کشور افزوده می‌شود و گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق یاد شده به شمال شرق نیز کشیده می‌شود. کارشناسان هواشناسی پیش‌بینی کرده‌اند، به سبب وجود جریانات ناپایدار تراز میانی جو این وضعیت تا اواسط هفته جاری به تناوب سبب رگبار باران ، رعد وبرق و وزش باد در نیمه شمالی کشور خواهد شد.

طی سه روز آینده در جنوب شرق و برخی مناطق شرق کشور نیز افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش‌ها در این مناطق تشدید می‌شود.

سازمان هواشناسی در گزارش خود آورده است: تا روز دوشنبه روند کاهش دما در اغلب مناطق کشور ادامه خواهد داشت. همچنین بارش شدید باران در استان اصفهان و شهر اصفهان نیز باعث آب گرفتی معابر و پیاده‌رو‌های این شهر شد که تصاویر مربوط به بارش‌ها در این شهر است.