رییس‌جمهور در آستانه گفت‌وگوهای ایران و ۱+۵ خطاب به قدرت‌های غربی اعلام کرد: ‌بدانید ملت ایران روی حقوق اساسی خود ایستاده است و تحت سخت‌ترین فشارها هم سر سوزنی از حق مسلم خود عقب نخواهد نشست.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد در سومین روز از سفر استانی هیات دولت به هرمزگان در اجتماع مردم شهرستان میناب افزود: من اینجا از قول ملت ایران خطاب به مستکبران و دشمنان نصیحت می‌کنم که رفتار خود را با این ملت اصلاح کنند و بدانند که ایرانی‌ها محکم در دفاع از حقوق خود ایستاده‌اند. احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: عده‌ای فرصت طلب و خودخواه و شیطان صفت در مراکز قدرت و ثروت مسلط شده‌اند و به جای عهدی که با خدا بسته‌اند که بر خدمت صادقانه پافشاری کنند، به فکر منافع خود هستند و همواره به چپاول ثروت‌‌ها و منابع ملت‌ها می‌اندیشند. وی خاطرنشان کرد: در آینده فهرستی از عهد شکنی دشمنان را ارائه می‌دهم تا دنیا بداند که مدعیان دروغین دموکراسی چگونه عهدهای خود را زیر پا می‌گذارند.

هدف غربی‌ها از لشکرکشی به افغانستان

رییس‌جمهور همچنین در جمع مردم جاسک یکی از مهم‌ترین اهداف غرب از لشکرکشی به افغانستان را تسلط بر بلوک شرق از جمله روسیه و چین دانست. به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد افزود: قدرت‌های غربی، برای هموار کردن تسلط بر بلوک شرق به افغانستان لشکرکشی کردند و تمام بهانه‌ها و ادعاهایی که برای ایجاد امنیت در افغانستان مطرح می‌کنند ‌دروغ محض است.