امامی‌کاشانی: 1+5 عاقلانه‌ برخورد کند

امام‌جمعه موقت تهران گفت: اگر ۱+۵ به ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران توجه کند نسبت به مسائلی که هر روز آنها را مطرح می‌کند قدری عاقلانه‌ برخورد خواهد کرد.

به گزارش فارس، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در نماز جمعه این هفته تهران، به مذاکره ۱+۵ با ایران اشاره و اضافه کرد: آنها باید بدانند که نظام اسلامی بهترین تصمیم‌ها را اتخاذ می‌کند. وی با بیان اینکه مردم با شور و هیجان بسیاری در انتخابات نهمین دوره مجلس شرکت کردند، افزود: وحدت در کشور ما مساله‌ای است که همیشه خود را نشان داده، همچنین قدرت علمی کشور در همه ابعاد بسیار مهم است و ۱+۵ باید به آن توجه کند. آیت‌الله امامی کاشانی بر همین اساس به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه اقداماتی که در مساله انرژی اتمی در کشور صورت می‌گیرد مربوط به سلاح اتمی نیست، اشاره و اضافه کرد: ۱+۵ باید باور کند این اقدامات جنبه علمی دارد و آنها باید وحدت کشور ما را باور کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه ۱+۵ باید به خردمندی و قدرت و ابتکاری که مقام معظم رهبری در تمام زمینه‌ها به آن اشاره داشتند توجه داشته باشد، افزود: آنها اگر به تمام این ارزش‌ها توجه کنند نسبت به این مسائلی که هر روز آنها را مطرح می‌کنند قدری عاقلانه‌تر برخورد خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود، مجمع تشخیص مصلحت نظام را مظهر نظام الهی دانست و اظهار کرد: چهره‌های قضایی و قانونگذاری موجهی در مجمع تشخیص وجود دارند که دارای سوابق ممتد هستند از این رو مقام معظم رهبری با توجه به آشنایی با آنها به ویژه برخی از این افراد مثل ریاست مجمع آنها را انتخاب کردند. وی تاکید کرد: با توجه به سلیقه‌های مختلف افرادی که در مجمع تشخیص حضور دارند تصمیمات عالی را در زیر خیمه ولایت و نظام اسلامی اتخاذ می‌کنند که این بسیار ارزشمند است.