برداشت از حساب بانک‌ها خلاف مقررات بود

رییس سازمان بازرسی کل کشور برداشت‌های دولت از حساب بانک‌ها را «خلاف مقررات» دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی، مصطفی پورمحمدی که به خوزستان سفر کرده بود در نشستی خبری در خصوص برداشت‌های دولت از بانک‌ها گفت: برداشت‌های اخیر دولت طبق مقررات نیست. هم مجلس و هم دیوان محاسبات اعلام کردند که این برداشت‌ها نادرست است و باید پیگیری شود. اگر پیگیری شود سازمان بازرسی هم وارد می‌شود و اگر نیاز باشد موضوع را به دستگاه قضایی ارسال می‌کنیم.وی درباره این سوال که «آیا این برداشت‌ها به خاطر پرداخت یارانه‌ها» بود؟ گفت: اصل برداشت مهم بود که خلاف مقررات بوده است.

توضیح درباره تخلفات تامین اجتماعی

پورمحمدی همچنین در جمع نمازگزاران مسجد ولایت اهواز در پاسخ به سوالی که به وقوع اختلاس بزرگ در سازمان تامین اجتماعی اشاره داشت، آن را رد کرد و گفت: تخلف در سازمان تامین اجتماعی به آن شکل که مطرح شد وجود ندارد. تخلفاتی در تامین اجتماعی بوده و هست، ولی آن عددهایی که اعلام شد درست و دقیق نبود. آنچه از سوی برخی اعلام شد تخمین‌های اولیه و سطحی بود که بر اساس آن بسیار سریع و با عجله نیز مصاحبه شد. پرونده تامین اجتماعی نیاز به بررسی‌های گسترده‌ای دارد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: به عقیده من آن تیم پرونده را خراب کردند. البته بعدها مسوولان توضیح دادند که این گزارش دقیق و کامل نبود. حتی صلاحیت یکی، دو نفر از نمایندگانی که این پرونده را تعقیب می‌کردند در انتخابات گذشته توسط شورای نگهبان تایید نشد.

اگر من جای احمدی‌نژاد بودم این‌طور سفر استانی نمی‌رفتم

وی همچنین در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان با اشاره به سفرهای استانی دولت گفت: اگر من به جای رییس جمهور بودم از ابتدای امسال با این شیوه به هیچ استانی سفر نمی‌کردم. بلکه به هر استانی که می‌رفتم با مسوولان آن استان برای تولید برنامه‌ریزی می‌کردم. امسال سالی است که نباید در آن هیچ ملاقات، دید و بازدیدی انجام گیرد. در سفرهای استانی باید این موضوعات حرف اول را بزند؛ کارها و پروژه‌های کوچک باید حرف دوم و سوم را بزند. پورمحمدی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی گفت: امسال باید همه حرف‌ها، تفکرات و برون‌داد‌های ما گرایش تولیدی پیدا کند. باید مشخص شود مشکل تولید کجاست؟! رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به راهکارهای افزایش تولید اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم مشکل تولید را حل کنیم باید مشکل سرمایه‌گذاری، مشکلات قوانین دست و پاگیر، نظام صادرات و واردات و... را حل کنیم. تولید بالا تورم را پایین آورده و اشتغال را افزایش می‌دهد. اینکه مقام معظم رهبری در ادامه جهاد اقتصادی بحث تولید را مطرح می‌کنند باید به اصلی‌ترین دغدغه ما تبدیل شود.