سرگئی ریابکوف ، معاون وزیر خارجه روسیه با اعتراف به وجود اختلاف مسکو و واشنگتن در خصوص برنامه هسته‌ای ایران گفت: البته این اختلافات را نباید بزرگ جلوه داد و هر دو کشور خواهان نتیجه مثبت مذاکرات آتی ایران و گروه ۱+۵ هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ریابکوف سه شنبه در پایان کنفرانسی در موسسه اروپایی واشنگتن از این مساله ابراز رضایت کرد که هم روسیه و هم آمریکا منتظر دیدن نتایج مثبت دور جدید مذاکرات نمایندگان ایران و گروه ۱+۵ (میانجی گران بین‌المللی در حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران متشکل از ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، به‌علاوه آلمان) هستند. معاون وزیر خارجه روسیه در عین حال یادآور شد که مقامات مسکو امیدوارند که مقامات ایران برخورد سازنده‌ای در قبال این مذاکرات داشته باشند تا دو طرف بتوانند به نتیجه مثبتی به منظور رفع مشکلات در این زمینه دست یابند. به گفته ریابکوف، ایجاد اعتماد متقابل بین ایران و گروه ۱+۵ دارای اهمیت بسیار زیادی برای موفقیت آمیز بودن نتیجه مذاکرات آتی طرفین در استانبول (ترکیه) است.

معاون وزیر خارجه روسیه پیش از این نیز تاکید کرده بود که مذاکرات آتی بین مقامات تهران و نمایندگان گروه ۱+۵ را نباید آخرین فرصت برای حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران دانست.این در حالی است که باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرده که دور آتی مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ آخرین شانس برای مقامات تهران است و در صورت عدم دستیابی به توافق اقدامات شدیدالحنی در انتظار تهران خواهد بود.