نگرانی نادران از تکرار ماجرای کردان در استیضاح وزیر کار

طراح اصلی استیضاح وزیر کار با تاکید بر اینکه استیضاح کنندگان وزیر کارتا زمان برکناری سعید مرتضوی از سمت جدیدش، پای استیضاح هستند، گفت: چند روز گذشته شنیدم که دولتی‌ها باز هم در حال انجام تحرکاتی هستند، بنده نگرانم ماجرای چک‌های ۵ و ۱۰ میلیون تومانی کمک به مساجد، که در قصه استیضاح مرحوم کردان مطرح و موجب آبروریزی برای دولت شد، مجددا تکرار شود. الیاس نادران روز گذشته در پاسخ به یکی از نمایندگان که نسبت به حکمیت دو نماینده در این موضوع اعتراض داشت، گفت: دلیل استیضاح وزیر کار انتصاب مرتضوی به سمت مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی است و به همین دلیل خود آقای مرتضوی از آقای توکلی درخواست و خواهش کردند که بین او و آقای زاکانی که یکی از استیضاح‌کنندگان است، حکمیت کند.

وی ادامه داد: آقای مرتضوی خودشان اعلام کردند که اگر آقای توکلی در این حکمیت اعلام کند که مرتضوی کناره‌گیری کند، او کناره‌گیری خواهد کرد و آقای مرتضوی اعلام کرد که هر حکمی را که آقای توکلی بدهد، می‌پذیرد و قرار است آقای توکلی پاسخ حکمیت را بدهند و این موضوع ارتباطی به بحث استیضاح و سایر استیضاح‌کنندگان ندارد.

نماینده تهران تاکید کرد: اگر آقای مرتضوی از منصب جدیدی که به او واگذار شده، کنار گذشته نشود، طرح استیضاح وزیر کار مطرح می‌شود و همه امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر کار نیز پای امضایشان هستند.