مردودی از پایه اول متوسطه حذف می‌شود

معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بنا بر تصویب شورای عالی آموزش و پرورش از سال جدید تحصیلی مردودی از پایه اول دبیرستان حذف خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، امین باشی‌زاده اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش برای سال جاری تحصیلی ۳۶ مصوبه و قانون در دست اجرا داشت که در شورای‌عالی آموزش و پروش تصویب شده بودند. وی ادامه داد: نخستین مصوبه که تقریبا یک انقلاب فرهنگی بود، تغییر آیین‌نامه پیش‌دانشگاهی بود که این مقطع را از دوره ترمی واحدی به وضعیت سالی واحدی تغییر داد.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه بعدی، موضوع معدل‌دار کردن دیپلم‌های فاقد معدل بود که در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده و شیوه‌نامه انجام این کار هم ‌اکنون در وزارت آموزش و پرورش آماده است و به زودی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد. وی گفت: مشکل بعدی که در وزارت آموزش و پرورش وجود داشت، مساله دانش‌آموزان پایه اول متوسطه بود که با توجه به وجود مردودی در این پایه، مشکلات بسیاری برای نحوه ادامه تحصیل این دانش‌آموزان وجود داشت. هم‌اکنون یک میلیون و ۵۰ دانش‌آموز متوسطه در کل کشور وجود دارد که از این تعداد ۲۰ درصد مردودی بودند.

وی اضافه کرد: بنا بر این شد که بعد از این در دوره متوسطه مردودی وجود نداشته باشد و دانش‌آموزان تجدیدی در امتحانات خرداد اول متوسطه ابتدا در تابستان دوره‌های آموزشی را می‌گذرانند و در شهریور امتحان خواهند داد. باشی‌زاده گفت: اگر این دانش‌آموزان در شهریور موفق به کسب نمره قبولی نشوند، امتحانات جبرانی در مهر ماه فرصت دیگری در اختیارشان خواهد گذاشت. وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که در مهر ماه نیز نتوانند قبولی را به دست بیاورند، از این نظر که نمرات پایینی در دروس دارند به دوره‌های کار و دانش معرفی می‌شوند.

معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سیاست وزارت آموزش و پرورش در هدایت ۵۰ درصد دانش‌آموزان به فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش ابراز داشت: این طرح در این موضوع هم به کمک ما می‌آید و بسیاری از مشکلات دوره متوسطه را برطرف خواهد کرد.