وزیر بهداشت از استخدام حدود ۹هزار پرستار در سال جاری به منظور فعالیت در مراکز درمانی تازه تاسیس خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مرضیه وحید دستجردی گفت: سال گذشته ۲۳ هزار نفر از گروه پرستاری به منظور اجرای قانون ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها استخدام شدند. وی افزود: امسال نیز ۹ هزار پرستار به منظور فعالیت در مراکز درمانی تازه تاسیس استخدام می‌شوند. وزیر بهداشت با اشاره به چگونگی اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در بیمارستانهای سازمان تامین اجتماعی، گفت: قانون ارتقای بهره‌وری برای پرستاران تحت پوشش وزارت بهداشت به صورت کامل انجام شده است.

وحید دستجردی افزود: از آنجا که قانون ارتقای بهره‌وری برای پرستاران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی انجام نمی‌شد، این موضوع را طی نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعکس کردم و خواستم که این قانون برای بیمارستان‌های تامین اجتماعی هم انجام شود. با مکاتبات صورت گرفته، قانون ارتقای بهره‌وری برای بیمارستان‌های تامین اجتماعی نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون «ارتقای بهره‌وری» و همچنین بر اساس آیتم‌های متعدد از جمله سنوات کاری پرستاران، نوع شیفت و خدمتی که در بخش مربوطه ارائه می‌شود، بین یک تا ۸ ساعت از ساعات کاری هفتگی پرستاران کاهش می‌یابد و به ازای این ساعات به آنها اضافه کاری تعلق می‌گیرد.وحید دستجردی خاطرنشان کرد: تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی و بیمارستانی موظف به اجرای قانون ارتقای بهره‌وری هستند.